söndag 24 juni 2012

Midsommarafton

God morgon,

Midsommarafton skulle vi vara hemma och ta det lugnt och äta lite midsommarmat. Men min man tyckte att vi kunde äka upp till Malö. Så vi (läs jag) fixade iordning maten och bakade en sommrog midsommartårta. Sen packade vi in oss i bilen för att överaske de som var på Malö.
 Blev ett stopp på vägen där vi dukade upp med potatis, köttbullar mm och åt midsommarlunch, mys på hög nivå :-)

Sen åkte vi vidare upp till Malö. Där alla var glada och överaskade att vi kom. Vi åt tårta och hade det trevligt. Sen åkte vi en snabb sväng till Malin och Marcus husvagn för att se hur de har det däruppe. Efter det blev det stopp vid varvet hos svärmor och Dennis, vi grillade och åt lite gott, och nåt glas vin blev jag bjuden på :-)

Sen var det bara att packa in oss i bilen för bilresan hemåt.
Väl hemma var klockan mycket och vi gick alla och la oss och somnade efter en mycket trevlig dag.

Tårta på Malö

Igår hade vi besök av vår käre vän, vilket var mycket trevligt. Och jag bakade tårta igen (bild kommer snart)

Idag ska vi till svärfar och Bettan och äta lite lunch tror jag det blev.

Har varit en mycket härlig helg och nu är det  bara två veckor kvar till semester :-)

Ha en tevlig söndag mina vänner


3 kommentarer:

Nina sa...

Vilken mysig överraskningsmidsommar ni fick till. Kan tro att "bohuslänningarna" blev glada.

Kicki sa...

Det var en överraskning som alla uppskattade. Det är roligt när det blir spontant. Verkar som hela er dag var trevlig med fika/matstopp och alla besöken i Bohuslän. Förstår att ni var trötta när ni kom hem.

Anonym sa...

Supermysig midsommarafton ju :) å alla tårtor du gjort är så snygga o ser så goda ut!! Du är verkligen Superduktig.

Kram Kattis