söndag 8 juli 2012

Nappar och Pippi

God morgon på er,

Vi har bestämt sen några veckor att Elliot ska ge sina nappar (eller mappar som han säger) till Pippi. Men eftersom vi inte vet när vi ska dit och jag villle ta det så fort som möjligt gjorde vi en annan lösning på det igår. Han packade ihop sina nappar och la i brevlådan, efter en stund hade "Pippi varit där" och hämtat dem och lämnat ett paket. Han fick Lilla Gubben och Herr Nilsson, precis som han ville. Och han blev sååå glad.
På kvällen när han skulle lägga sig frågade han efter sina "mappar" men nöjde sig när jag sa att han gett den till Pippi. Jag läste för honom och sa god natt och gick ug till soffan. Efter ett tag hörde jag honom gnälla lie därinne. Gick in till honom och där stog han med lille gubben i handen och ville byta tillbaka honom mot sina nappar.... visade sig dessutom vara Luddes Lilla Gubben.....
smart unge ;-)

Men jag la honom igen och det gick bra. Han kom sen in till oss i natt (vilket han gör ibland) och har sovit lite oroligt, men inte skrikit eller nåot så jag tycker han har varit jätteduktig :-)

Stor kille nu, får se om vi hinner få bort blöjan på dagtid med kanske....mycket lättare att passa på när man har semester.

Blev ett napp inlägg men allt är bra här och vi njuter av semestern trots regnet

1 kommentar:

Kicki sa...

Duktig han är lillplutten.