söndag 9 december 2012

Glöggkväll

God morgon fina ni,
 
Åhh vad trött jag blev nu...hade skrivit massor som bara suddades ut...jaja var nog jag som tryckte på någon knapp ;-)
 
I Torsdags var vi med Jonas syster Nina och hennes barn Annie och Ville på tomtesmyg i Hestra. Innan smyget åkte vi hem till Nina och dem för lite fika och Ludvig blev uppvaktad med presenter, som verkligen var uppskattade :-)
 
Väl borta vid smyget konstaterade vi att skulle vi bli klara innan kvällens slut så var det en bra idé att Nina hämta en pulka, så hon åkte hem och hämtade en (tack snälla) sen gick det gallant. Barnen var jätteduktiga och hade jättekul, Ludvig letade efter reflexer med sin ficklampa på största allvar, var även frågor att svara på och i slutet av runden så stog mannen i rött och väntade. Både Elias,Ludvig och Elliot hade skrivit varsin önskelista som de räckte över till tomten och Elliot tog till och med tomten i hand :-) Inga rädda barn här inte...kan ju dock hinna ändra sig till julafton.

Elias konstaterade även att det var den riktiga tomten men det finns låtsas med men de har mask på sig....
 
Igår hade vi en liten sötnos här över dagen
 
 
Första gången Caspian var själv hos moster. Och vist skrek han en del under en liten period men för övrigt gick det jättebra och hans föräldrar kunde shoppa loss på Ge-Kås i lugn och ro.
 
Igår kväll hade vi vår årliga Glöggkväll, mycket trevligt. Och barnen hade jätteroligt, tre tjejer och tre killar (om man inte räknar med lilla Linus som är så liten att han inte leker än) de busade och lekte med satt även och målade tillsammans alla sex, så söta de var :-) Blev lite fika med, mjuk pepparkaka med ädelost, cupcakes och saffranskladdkaka
Den var jättegod och kan dela med mig av receptet (fast inte nu)
 
Barnen fick lite special cupcakes men de kommer vara med i ett eget inlägg jag strax ska fixa för de har med en tävling jag ska ha att göra...
 
Ha en härlig andra advent och var rädda om er
 
 

1 kommentar:

Nina sa...

Vi är så glada för att ni ville följa med oss så det är vi som ska tacka. Det är mysigt att göra saker ihop någon gång emellanåt, det får vi göra igen! :-)

Wow vilka cupcakes du hade gjort till barnen! Det skulle jag inte ens lyckas med även om jag hade så fina formar så det är nog inte ens lönt att jag deltar i tävlingen... ;-)

Ha en fin kommande vecka!
KRAM