onsdag 11 december 2013

Full rulle som vanligt och BVC

God morgon :-)
 
I helgen var det fullspäckat.
I fredags var jag och svärmor på leklandet med Ludvig Elliot och Filippa och besöket avslutades med lunch på pizzerian. Sen på kvällen var det dags att svida om och lämna barnen hos svärmor och Dennis så att jag och Jonas kunde åka till High Chaparall för julbord med hans jobb.
Maten var jättegod och kvällen var jättetrevlig :-)
(förutom att folk tycks tro att man tillhör almänheten bara för att man har en stor gravidmage......)
 
I lördags hade vi vår årliga glöggkväll och det var lika trevligt som vi har det varje år.
 
Sen i söndags körde vi sista kalaset för i år.
Pappa, Monica, Jocke, Martina, Emelie, Malin, Marcus och Filippa kom hit på lite lunch och fika.
Och Ludvig blev lika nöjd med dessa presenter och har haft "morfar"tröjan på sig i flera dagar nu :-)
Kul när de blir så glada för kläder, behöver inte alltid vara leksaker. Även om såklart leksakerna är uppskattade med :-)
 
I måndags när jag skulle lämna barnen vände vi i dörren då det var ett barn som hade kräkts.
Så vi sa hej och Hejdå och åkte hem istället. Eftersom jag inte måste lämna dem så kände jag att vi gärna slipper magsjuka om det går. Så inget dagis denna veckan, hoppas dock det hållt sig lugnt så vi kan gå på lucia imorgon.
 
Igår var vi på 5-årskontroll på BVC med. Gick toppen även om han nästan blev ledsen när han fick sprutan, men det gick över så fort och när han fick på det fina plåstret var han så glad. Lite mallig med att ha fått en vass spruta precis som morfar brukar få/ta. Dock är han rätt öm och svullen på armen idag, men hoppas det går över snart.
 
Snart kommer en kompis till grabbarna så de får leka lite, även om de faktiskt leker väldigt bra själva. Härligt med syskon som alltid finns där :-)
 
Kattis: Tack, vad gullig du är! I år tror jag dock jag hoppar över lussekatterna och kanske gör en saffranstoscakaka, tycker man tröttnar på de där katterna så snabbt. Ja en familjeträff får vi försöka få till, barnen tycker det är så kul med era stora snälla grabbar.
 
Funderar på att börja med julgodis i veckan, iallafall slänga ihop en pepparkaksdeg vi kan baka ut i helgen. Är ju alltid gott :-)
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Slänga ihop en pepparkaksdeg....det låter så enkelt :) men du är ju bakverksmästare :) jag funderar med på att göra egen i år. Vet bara inte vilket recept som är bäst. Får googla runt lite.
Jag ska prova göra vanliga bullar med vanilj å saffran i. Hittade ett recept som verkar gott. Saffranstosca låter ju smaskens med!

Åh tur att ni inte hann ha pojkarna på dagis, hoppas ni slipper hemska magsjukan!!

Duktig han är Ludvig :) visst är det kul att våra pojkar funkar så bra ihop ❤️

Må gott, kram Kattis