måndag 1 september 2014

Trötta och förväntansfulla barn

Hej,

Idag var det första dagen på dagis efter sommaren för Elliot.
Han cyklade iväg så glatt idag på morgonen och det var inga problem för mamma att gå från dagis.
Jag och William fortsatte upp till öppna förskolan.
Blev en lugn stund där.
Sen hem och bara slänga in maten och ta med en cykel och hämta Ludvig vid bussen för att sedan åka/gå vidare till dagis.
Sen hem en liten stund och så kom Elias, dags för mellanmål och efter ett tag vidare till Anderstorp för simskola.
Både Ludvig och Elliot var nöjda. Farmor kom med förbi en sväng och killarna ville följa med hem till henne så vi åkte upp en liten sväng. Blev dock en snabbis för klockan var ju rätt mycket.
Efter lite kvällsmat och lite läsning somnade Elliot på två röda, Ludvig tog inte mycket längre tid på sig. Elias är dock lite spänd, är ju födelsedag imorgon. Inte varje dag man fyller 8år.

För 8 år sedan väntade jag som en galning på min andra prins, trodde aldrig han skulle komma. Läkarna trodde han skulle komma på tok för tidigt och sa i princip att vi skulle hålla tummarna att jag gick 35 veckor ut.... hmm jag gick över två veckor och de var fruktansvärda.
Men tillslut bestämde han sig för att komma ut. Samma dag jag skulle in för igångsättning, fick ringa in och säga att jag skulle in på igångsättning om någon timme men tänkte komma in och föda direkt. Och jag var ju så välkommen :-)

Så äntligen var väntan över och jag fick min efterlängtade prins.
Han är precis lika speciell som sina andra bröder och mitt hjärta svämmas över av kärlek  när jag tänker på vilken tur jag har som har dem.

Så imorgon ska han väckas av skön sång.

Sov gott

Inga kommentarer: