onsdag 6 november 2013

Äntligen dagis

God morgon,
 
I söndagskväll spydde Ludvig en gång och har därför fått vara hemma från dagis i två dagar, ja Elliot med. Men som tur var blev det inget mer med det. Men nu behöver de verkligen få komma till dagis, jag behöver det med ;-)
 
Vi har dock försökt sysselsätta oss ändå, eftersom L har varit pigg.
I måndags var vi hos barnmorskan. Allt var bra och barnen tyckte det var mysigt att få höra bebisens hjärtljud. Vikten kändes dock mindre kul..... Äter inte mer än vanligt men pga bla foglossning kan jag ju inte röra mig så mycket som jag hade önskat. Kan inte direkt ge mig ut på långpromenad på förmiddagen när jag är själv för risken är stor att jag inte kommer kunna gå alls på eftermiddagen (eller att jag ge mig ut på för lång runda och inte kan ta mig hem) och nån måste ju ta hand om barnen. Tar jag det bara lugnt så håller det sig hyffsat ok, men tunga matkassar, springa i trappor, hoppa upp och ner från stolen/soffan är inte bra för onda fogar. Ska dock försöka ge mig ut på en liten sväng idag när jag lämnat barnen.
 
I lördags stod jag på loppis, mycket folk var det och jag blev nöjd med försäljningen som slutade på drygt 1000kr. Perfekt till kommande Ge-Kås tripp :-)
 
Vi var även en sväng på leklandet i söndags med Ludvig och Elliot och de hade lika kul som de haft de andra gångerna.
 
 
Idag får vi middagsgäster. Angelica och tjejerna kommer hit en sväng sen ska Angelica iväg så Ella får vara här själv en liten stund. Och imorgon hjälper Angelica till och har Elias när vi andra ska på simskola. Skönt när man kan hjälpas åt :-)
 
Nu dags att göra oss redo och packa regnkläder mm till barnen

Inga kommentarer: