onsdag 27 augusti 2014

Himlen/kyrkogård och syskonkärlek

Ni sitter jag här ikväll igen.

Vår kära lille Elliot har så mycket roliga saker för sig och funderar mycket.
På promenaden/cykelturen idag gick vi förbi kyrkogården. Varpå han utbrister "Här ligger Maggan " (vår hamster som dog för ett tag sedan för er som inte vet). Nja säger jag vi grävde ju ner henne hemma på tomten. Ja men hon åkte hit sen, hon är ju en ängel nu! säger han då.
Mitt lilla lilla hjärta han tänkte nog på himlen <3 p="">
Han kände sig dock nöjd med att hon var där nu, eftersom hon var en ängel. 
Goa lilla grabb!

 Det här huset går vi ofta förbi när vi är ute och idag sa han att det är vist Pippis hus!!!!
Kan det vara färgerna som förvillar honom :-)
 Mamma William lyfte i mig i hans säng...... nja det undrar jag :-)
Men söta är de

 Elias sitter med sin platta för ovanlighetens skull ;-)

Elliot tror mycket om sin mamma.
I två dagar har de grävt utanför oss så jag har ju tagit W i bärselen när vi ska till bussen, och eftersom Elliot cyklar har jag fått lyfta hans cykel över staketet.
Igår när vi kom hem efter lämnat killarna vid bussen stannade han ute hos "hans kompisar Kim och Anders" (männen från tekniska kontoret som gräver). Anders hade då frågat om hans mamma var stark, ja svarade Elliot. Men inte lika stark som mig va sa Anders, Nej sa Elliot..... hon är starkare och så bröstade han upp sig.

Helt rätt Elliot!!!

Blev mycket om Elliot idag men han är så homla rolig så ville dela med mig

1 kommentar:

Kattis sa...

Söta busiga Elliot 😄 så mycket tankar o funderingar! Lille W har ärvt sin styrka från sin mamma då, om vi ska tolka Elliot ❤️❤️❤️