tisdag 26 augusti 2014

Sockersug, BabyBjörn och mer bakning

Hej

Lilleman börjar bli så stor. Han kämpar för att komma upp i krypställning och han är nära nära.
Han gjorde nästan en Elliot idag när han försökte. Tänk att Elliot stod i armhävningsposition när han var 6 mån, och han kunde ju stå så ett bra tag, haha. Vår lilla galning <3 p="">

 Nu när de gräver härutanför kommer jag inte ut med vagnen, om jag inte vill slänga den över staketet vill säga. Så idag blev det bärselen istället. Vet att jag sagt det massor av gånger men BabyBjörns bärsele One är hur bra som helst.Älskar den och känns som jag inte skulle klarat mig utan den.
Såhär nöjd blir William när han sitter i den <3 p="">
 Vi bakade lite mer idag med, havrekakor och chokladbröd (kallar jag dem iallafall men min man undrade vad jag bakat när jag sa chokladbröd,haha)

Försöker hålla mig borta från sötsaker/onyttigheter. Funkar faktiskt rätt bra,särskilt med tanke på att jag bakat en del de sista dagarna. På kvällarna har det blivit te och thin crisp och idag apelsin.
 Känns bra och jag är ärligt lite stolt över mig själv som klarade helgen utan något sött när resten av familjen gluffsade i sig. Köpte bara lite nötter i fredags. 
Någon som har något annat bra tips att dela med sig av när man blir sugen på något gott på kvällen?

Nu dags för soffhäng och kanske lite ebay ;-)


1 kommentar:

Kattis sa...

Duktiga William! Så lik Ludde på fotot i bärselen :)
Goda kakor :P det här med att hålla sig från sött....ja det är inte lätt. Disciplin!! Men det verkar du ju ha, bravo :) jag försöker jag med. Bara äta lite på fre o lör. Annars är det väl frukt som är bra, har inte några smarta tips på annat....bär o grädde. Grädde ska väl inte va så farligt om man inte har socker i. Fortsatt lycka till å stor kram!