lördag 25 februari 2012

Schlager lördag

Vaknade givetvis innan klockan ringde och är nu båda duschad, sminkad påklädd och klar. Bara frukost sen med familjen men de vill nog inte bli väckta riktigt än ;-)

Helgen började perfekt/underbart med att min älskade syster ringde igår på morgonen och berättade att Caspian fötts. En söt och go liten kille som vägde ca 4,2 och var 53 lång. Förresten sa jag att han var otroligt söt.... Stolt moster :-)
Kan ju dock inte träffa honom nu då jag är dunderförkyld, men jag ska kurera mig och hoppas att jag snart får gosa med honom.

Men idag är det den stora dagen. Hela dagen ska spenderas med min kära vän Ellen. Vi ska ju dessutom vara helt själva, ja utan män och barn alltså för vi lär inte vara själva på mello ;-) Vi ska gå på stan käka lunch/fika i lugn och ro, strosa runt säkerligen hänga lite hemma hos dem och sen gå på Mello. Men viktigast och roligast är verkligen att vi kan prata om vad vi vill utan att små grytor med stora öron hör oss. Underbart. Som ni märker är jag riktigt taggad :-)

Tänker dock på min sjuka lilla guddotter, fy vad jobbigt när små barn är sjuka. En liten kram skickas upp till henne i expressfart, ja till hennes föräldrar med som säkerligen behöver en de med.

Ha en härlig helg, rapport kommer på söndag (om jag hinner)



3 kommentarer:

Anna sa...

Hej hej Madde.
Kul att jag hittade dig :-) , vi scrappade ihop för många år sedan känns det som tillsammans med Essmo och ett härligt gäng tjejer. Hittade din blogg när jag surfade runt. Vad kul att du fortfarande håller på med kort, själv har jag haft en scrappaus men börjat igen. Kul också att se att vi har en till hobby gemensamt tårtor. Jag o min man har ett chokladföretag och jag bakar tårtor som hobby. Jag designar t-shirts också och studerar nu mera.

Kul att läsa om dig och din fina familj.

Kram/Anna (Meali)

Anna Martin sa...

Gå gärna in på: www.tartochchokladverkstan.blogspot.com så får du se vad jag pysslar med när tid finns :-)

kram igen.
/ANNA

Kattis sa...

Så mysigt å ha en helg med Ellen. Å gå på mello :))

Antar att ni hade det toppen!

Hoppas din förkylning är bättre nu.

Å grattis, moster igen, jätteroligt =)

KRAM KRAM