måndag 28 oktober 2013

Helgen

God morgon fina du,
 
Idag gäller det att hålla i hatten om stormen kommer.
Vi förberedde oss igår genom att plocka in alla leksaker ute och ta ner vimpeln på flaggstången(just in case)
 
Vi har haft en superhärlig helg men också lite tråkigheter.
Vi börjar med det roliga.
 
I lördags fm passade Kevin barnen så jag och Jonas kunde åka ut och handla själva=lyx på hög nivå.
Vi passade på att handla de första kläderna till bebisen.
Body med ugglor såklart.
 
Body, Vit mönstrad body från Newbie....
Byxor köpte vi med , fanns bara ingen bild på Kapp Ahls hemsida ;-)
 
Och den här ursöta sparkdräkten som är lite stickad. Helt underbart sött och så mjuka och gosiga kläder, precis som man vill ha till en liten nyfödd.
Elliot ville lägga in kläderna i sitt rum direkt.... han tror att bebisen ska vara hos honom hela tiden ;-)
Offwhite Sparkdräkt, Vit finstickad sparkdräkt med kanin...
Sen fick vi gäster Kattis, Micke och barnen.
6 pojkar blev det som öste runt i huset, de hade verkligen hur kul som helst.
 
Och god mat blev det med (om jag får säga det)
Bilder kommer sen.
Vi hade en mycket trevlig kväll med goa vänner. Är så härligt att umgås med dem och verkligen ett stort plus när barnen har så roligt ihop.
 
I går fick vi träffa Filippa och hennes föräldrar med och barnen fick leka med sin kusin.
Vi föräldrar åkte ner till Jonas och Malins farmor för att fira henne. God smörgåstårta och underbara biskvier blev det.
Sen hem och slappa och kolla på årets första julfilm :-)
 
Så en mycket bra helg blev det.
Dock fick Elias ett jättehemskt kruppanfall natten till igår.
Så först medicinera och sen sitta ute med honom. Är så hemskt när de har så svårt att andas, gick knappt få i honom medicinen. Sen när det lugnet ner sig lite gick vi in och la oss i soffan med öppet fönster. Dock sov jag som en kratta så kände mig lite som en zombie igår och Elias var blek och helt slut hela dagen igår så det tog hårt på honom. Dock borde dessa kruppanfall sluta snart tycker jag, han är ju ändå 7 år nu.
 
Idag är det apoteket som gäller för mig och Elias då all medicin tog slut och de små ska till dagis. Så det blir en lugn dag för mig och Elias och lite egentid, kanske en runda till fiket bara han och jag för det är han verkligen värd.
 
Ha en fin dag och blås inte bort
 
 

1 kommentar:

Kicki sa...

Härligt med stora barn som kan passa de små en liten stund. Det är viktigt med lite egentid. Så söta barnkläder. Klart den "nya" lilla familjemedlemmen måste ha lite nytt också. Spännande och ser verkligen fram emot dert.