tisdag 27 december 2011

Julen

Hade gärna fått en sånhär av tomten, men hade nog inte varit tillräckligt snäll ;-)


Men fick denna bok som jag blev superglad för, så nu ska jag lära mig baka på Buddys sätt :-)


Vi har haft en jättehärlig jul där vi umgåtts med nära och kära och ätit god mat, precis så som det ska vara. Barnen har dessutom fått massa fina julklappar. Bra saker har de fått, givetvis lite leksaker, men vettiga sådana inte små plastgrejjer som bara går sönder ( som det tyvärr finns alldeles för mycket av i detta hus)

Idag ska vi nog ge oss ut i stormen och se om vi kan fynda lite, ta en fika med älskade Filippa och hennes familj med :-) Filippa har blivit såå stor och duktig, växer verkligen så det knakar. Elliot är helgalen i henne och vill kramas och klappa på henne hela tiden, goingar :-)

Julen är nästan över för vår del, ska dock fira med pappa och Monica med, vilket kanske blir i nyårshelgen. Inte lätt när man har stor familj och många föräldrar ;-)

Fick ju även en knallrosa (cerise) siliconkavel som jag är sugen att baka med :-) Mamma känner verkligen mig...

Nu ska jag kolla om resten av familjen vaknat

God fortsättning önskar Fru Tradefelt

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja det har verkligen varit en mysig jul, trots avsaknaden av vitt på marken.

Det var roligt att träffa er i måndags. Jag blev så glad när lille E självmant kom till mig med ett par böcker, satte sig i mitt knä och ville att jag skulle läsa för honom. :-)

Sen är det kul att Ville och Elias är såna polare nu. Ville tycker det är lika roligt som Elias att leka. :-)

Ha en fortsatt bra vecka, kram!

Kattis sa...

Gott å höra att ni haft en mysig o bra jul =)

Hmmm....nu är det ju långt både till födelsedag o jul för dig så det kan ju bli i morsdags present du kan få "bakmaskinen"... :)

Kram Kram