söndag 11 december 2011

När tredje ljuset brinner...



...Lucia snart är här. Så börjar en liten ramsa/dikt Elias går runt och läser för oss hela tiden. Han är jätteduktig på den, ska bli kul att se på luciafirandet om har tar i lika mycket då :-)



Lilla Ludvig är så duktig han med, han är ju inte ens så liten längre slog det oss när han drog igång och började sjunga julsånger. Han älskar att sjunga om pepparkaksgubbarna, och allra bäst är det när han kommer tll " till lulen till lulen vi komma hand i hand i hand" och tar i och sjunger för kung och fosterlanf :-) alltså helt underbart.






I går skulle vi gräva och fixxa till det under trappa, och det gick jättebra och vi skulle blivit färdiga och inte jag klivit på fel ställe så röret till dagvattnet gick av!!! Ett tag kändes det hopplöst och vi var nog i upplösningstillständ båda två. Men sen var det bara att köra igång igen. Själva dräneringen är klar och det är bara ca 1 m som ska fyllas igen men först måste vi köpa nya rör, så håll tummar och tår att de har det på Jem och fix så min kära man kan göra klart det idag eller det mesta iallafall.






Kan dock säga att vi kämpade på jättebra och jag öste grus och öste och öste. Tror vi lämnade barnen i A-torp hos svärmor och Dennis vid nio sen raka vägen hem och börja gräva, vilket vi höll på med i ett till ca 15.30 när vi (jag) var helt slut och gav upp, in och slängde i oss lite mat(för vi hade inte hunnit det, inte en enda paus) snabb dusch och sen hämta våra kära barn som vi saknade så det värkte i oss :-)






Väl hemma, fixa mat, slänga i en tvätt och göra pepparkaksdeg och duscha barnen, sen bled det SOFFAN,






Idag står pepparkaksbak på schemat och ev läkarbesök för min del då jag har fruktansvärt ont i ena örat.


Nu ska jag gosa lite med söta Ludvig som kom springandes här.



Ha en härlig 3:dje Advent!


1 kommentar:

Kicki sa...

Känns jättebra att vi har kunnat hjälpa er och passa barnen så ni har kunnat gräva. Otur ni hade, men ni har verkligen kämpat på. Vi har fått höra Ludvigs peppakassång och Elias när han läser om vad varje ljus i advent står för. Goa och duktiga killar. Så mysiga och härliga killar ni har alla fyra. är ett nöje och en förmån att få umgås med dom. Bamsekramar till er