lördag 17 november 2012

Fredagsmys

Igår var det såklart fredagsmys här (som i de flesta andra hem) vi hade hyrt film, gjorde egen pizza och barnen hade köpt salta pinnar och .chips. I går morgon sa Elias att alla måste vara med i soffan på fredagsmyset och ingen fick gå därifrån och om någon var tvungen att kissa skulle vi pausa...så det var ju bäst att lyda ;-) Vi hade en mysig filmstund och alla höll sig vakna, även om det var på håret för Ludvig.
 
Efter filmen var det lässtund som vanligt och vi läste ut Fotbollsmysteriet med Lasse Majas Detektivbyrå så ikväll blir det ny bok.
 
Idag står renovering, städ, bak (inför kommande kalas), lek med Fillipa och lite mys på schemat.
 
Hoppas ni alla får en fin lördag
 

3 kommentarer:

Martina sa...

Härliga barn! Längtar efter att få träffa er!!!

Kicki sa...

Så mysigt ni har. Fredagsmys är nog vad många har och jag förstår att ni verkligen ser till att ha det. Ni har så härliga barn. Goa kommentarer från Elias. Hoppas Ludvig mår bättre. Bra att Jonas kunde stanna hemma. Var nog mysigt för båda två. Kramar till er

Anonym sa...

Fredagsmys är bland det bästa på hela veckan =)

Är inne å läser här lite då och då för att hänga med :) Roligt att läsa vad ni gör o hänga med i pojkarnas utveckling så gott det går! Jag går ofta in med min iphone och läser och det krånglar alltid när jag försöker kommentera. Det hakar upp sig och bilden fastnar alltid på nått sätt så jag kan inte skriva klart när jag börjat skriva. Eller så funkar det inte att fylla i de här orden man måste göra....därför så blir det inte ofta jag lämnar spår tyvärr. Men nu sitter jag vi datorn så nu passar jag på.
Så roligt att renovera :) Fullt upp har ni.
Nu ska jag åka till jobbet.

Många kramar <3 / Kattis!