tisdag 27 november 2012

Sjukling

I söndags vaknade jag av att Elias stog jämte mig och sa att han hostade konstigt...men han det var inte bara det utan han hade svårt att andas med så ytterligare en gång till hade han fått krupp. SÅ det var bara att traska upp, tidigt som bara den. Efter lite medicin och öppet fönster blev det lite bättre och dagen kunde börja.
 
Hade tupperware party på förmiddagen och Elias satt vid datorn och grejjade under tiden och tog det lugnt. Efter det åkte vi upp till svärmor och Elias klagade att han inte mådde bra och såg riktigt sjuk ut. Väl hemma fixade vi lite mat men han inte mer än att börja äta försän hans ena öga började svullna och sen även lite utslag på kind och hals, så det blev mer medicin och sen en tripp till sjukhuset. Blev dock inte lika illa som sist men det var en jobbig dag för honom och han är inte helt pigg än. Visserligen busade han en liten stund igår eftermiddag med sina bröder men efter det blev han hel slut, så jag tyckte det var bäst att han fick vara hemma idag med och vila upp sig.
 
kort från Danmark
 
Idag lämnade jag småkillarna på dagis så han får vila i lugn och ro.
 
På torsdag ska vi till läkaren och antagligen blir det remiss till Barnmottagningen för vidare utredning då inte hade ätit något med nötter denna gång och vi måste ju såklart vet om det är något mer han inte tål eller vad det var som hände.
 
Men nu har jag även hämtat ut ytterligare en medicin som jag kan ge honom hemma om det händer igen, vill ju verkligen inte behöva ge sprutan om jag inte måste...men skönt att ha den.
 
Ha en bra dag

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad otäckt när det sätter sig så på andningen :(
Stackars Elias. Har de hittat vad han kan ha reagerat på?

Kram Kattis