söndag 4 november 2012

Halloween/AllaHelgonsdag

God morgon fina ni!
 
Gör ett nytt försök eftersom mitt förra försvann.....
 
Vad tycker ni om Halloween? Låter ni era barn går runt? och till vilka isåfall? och vilken dag?
 
Jag tycker det är lite kul och vi gjorde ju som sagt spindel chokladbollar och åkte upp till svärmor. Skulle dock inte låta mina barn gå runt till okända då man får acceptera att alla faktist inte tycker om denna nya tradition. Har sett en del uppdateringar på facebook där man inte uppskattat besök med utklädda barn.
 
Tycker också det är tråkigt att ingen verkar ha koll på när det är, Halloween är den 31 Oktober så skulle man låta sina barn gå runt så är det då inte igår som var Alla Helgonsdag som är något helt annat, en dag där vi vill minnas alla vi förlorat. Detta vill vi göra fint, lugnt och stilla utan häxor. Uppskattar heller inte att jag fick besök i fredags av två häxor....lite konstigt att man bara tar vilken dag som helst......
 
Är inte emot denna tradition utan vi brukar ha pumpa (dock inte iår) och baka någon rolig/läskig kaka och ibland dekorera lite gran här hemma. Men vill inte ha besök av okända barn, särskillt inte på fel dag.
 
 
Ett ljus för alla vi förlorat, stora som små. Vi tänker på er och ni finns alltid hos oss.
 
 

1 kommentar:

Nina sa...

Alla Helgons helg är en stämningsfull högtid där man ska minnas och hedra dem som fattas en. Tycker det är synd att Halloween ligger så nära Alla Helgons-helgen eftersom folk uppenbarligen inte har koll på vilken kväll som gäller för bus eller godis, precis som du skriver.

Jag är glad för att det "spektaklet" inte är så stort här i Hestra. A&V har aldrig pratat om att gå ut och busa och jag är glad så länge de inte gör det heller.

I år hade jag dock inte ont av det alls för då var vi ju på Teneriffa och gottade oss! ;-)