tisdag 22 juni 2010

Underbart

Ja så kan vår tripp till Halmstad benämnas :-)
När vi kom ner så checkade vi in och gick upp med grejjerna på rummet (och vilket rum..helt lyxig inredning kändes det som) efter det gick vi ner på stan en liten sväng.
Halmstad är ju verkligen supermysigt.
Sen gick vi till hotellet igen och då va det dags för mat. Det va buffè (som dessutom ingick i rummet :-) ) men eftersom det va nån pasta kunde jag ju inte äta det men de fixade annan mat till mig, supergulligt av dem och riktigt gott va det med.
Elliot va så snäll och låg i vagnen (tack för lånet Angelica) och pratade och charmade folk,hihi. Så vi kunde verkligen äta i lugn och ro och sitta och samtala som två vuxna vilket inte är så vanligt annars.
Sen gick vi upp på rummet tittade på TV, mös och hade det jätte härligt. Jonas fick även sin present av mig då för jag tyckte det passade bra, en iPhone blev det och den blev han verkligen glad för. En helt perfekt kväll med hög mysfaktor :-)
Vi fick vakna tidigt, klockan va inte ens 6 men det gjorde oss inte så mycket för då fick vi ju desto mer tid för oss själva. Efter utcheckningen åkte vi och köpte skor och Jonas klippte sig och sen bar det hemåt

Och när vi kom hem hade Jonas jobbarkompisar gjort lite "fint" här. Satt upp en flagga i lycktstolpen som det stog Jonas 30 år på och satt en pall med pallkragar på med massa tungt i precis framför trappen och lite annat smått och gott.... men det låg även en flaggstång till honom i trädgården så den presenten va ju kanonbra :-)

Vid 16 kom gästerna för att fira Jonas och vi fick det mycket trevligt. men kan erkänna att jag va lite avundsjuk på att de fick äta smörgåstårta och tårta....men det är ju lika bra att vänja sig för det är ju såhär det kommer vara.
Svägerskan Malin höll ett tal till sin bror med och det va jättefint och när hon dessutom blandade in mig med så kunde jag ju inte hålla tillbaka tårarna, tack Malin :-)

Annars är vi mest ute nu när det är så skönt, därav blir det inte lika mycket bloggande.

Imorgon är det sista dagen för Elias hos dagmamman sen blir det sommarlov för honom och till hösten ska han börja på dagis.

Nina: jag fick äta rågmjöl,tack för tipset. Så nu har jag bakat (men misslyckades,men skam den som ger sig)

Elliot fick smaka på gröt idag och det va nog inte så hemskt, vist grinade han lite illa men inte alls som de andra gjort.Han är så duktig min lilla kille,alltid så glad och go och charmar alla med sina leenden som tinar den mest frusna själ

Ha en bra kväll

5 kommentarer:

Maria sa...

Låter som en underbar helg!!
Nu har jag nog missat ngt.
Är du allergisk mot ngt?

ha en finfin vecka!
KRAM!

Lina sa...

Snäll du är, TACK! Glad jag blev av din komentar :9

Hur är det med er nu då? Så längesen jag var här inne och kikade. Hoppas allt är bra?

kram!

Anonym sa...

Tack för senast, det var trevligt och tack för inbjudan till din blogg. Alltid roligt att få se lite härliga kort på killarna.
Är det allergi mot vissa födoämnen som gör att du mår dåligt? Bra i så fall att veta vad du ska undvika.
Ha det gott
Bettan

Kicki sa...

Låter som om ni hade det härligt. Man kan behöva lite kvalitetstid utan barnen ibland. Det blir ju andra som kvalitetstid med barnen på det sättet. Kalaset för Jonas var jättetrevligt. Ha en skön midsommar

Kattis sa...

Åh vilken härlig helg :)

Vad skönt att det verkar funka nu när du undviker vete, även om du får avstå mycket gott....men det är det väl klart värt om du får må bra.

Kram å hoppas ni haft en bra midsommar! / Kattis