fredag 1 januari 2010

God fortsättning på 2010

Skål och gott nytt år på er :-)
Hoppas ni hade en mysif dag/kväll igår.
Här va det som sagt lugnt, Jonas grejjade lite i Ludvigs rum. Han har spärrmålat väggen en gång, nästa steg blir att spackla lite. Ska bli så kul att se hur det blir när det är klart. Vi hade dock behövt en pensel men Jem och fix är ju inte öppet idag så vi får ta det imorgon.
Själv hade jag fullt upp med att holla koll/orka ta hand om barnen.
Hade en lite sämre dag igår och även om jag inte spydde lika mycket som jag brukar så mådda jag dåligt hela dagen,så jag är riktigt glad för att vi skulle sitta själva.
Vi lyckades hålla oss vakna till kl12 med ;-)
Och vi fick sova en del med för Ludvig vaknade n vid 8, så det va verkligen skönt.
Min kära sambo får ligga kvar lite (tills jag känner att det blir dags för frukost)
Hur gör ni vid frukost, tycker ni det är viktigt att äta tillsammans?
Jag tycker det är jätteviktigt att man sitter ner tillsammans och äter, är inte så ofta som man sitter ner tillsamanns hela familjen, så vid alla måltider är jag supernoga med det. Även om jag har töjt på det lite nån gång nu när Kevin börjar bli så stor och vill sova lite längre ibland.
Det här är något jag har med mig sen jag va liten, då mina föräldrar alltid "tvingade" hem oss när det va mat,men det är ju först nu när jag har egen familj som jag själv inser vikten av det:-)
Kan ni fatta att detta året blir jag fyrbansmamma:-)
Och inatt kom jag på att Ludvig är ju bara drygt ett år men är ändå inne på sitt tredje år (ja ni ser ju vad som rör sig i min skalle)

4 kommentarer:

Kattis sa...

Ja tänk att du blir fyrbarnsmamma :) Ska bli spännande och se om det blir ännu en fin grabb eller om det är dags för en fin dotter nu :)

Tråkigt att du hade en sämre dag men jag förstår att ni hade det mysigt ändå :)

Ha det bra. Kram kram kram kram

Maria sa...

Gott nytt år!!!

Ja, snart har du 4 små underverk, mysigt :)

jag tycker det är klart viktigt att äta tillsammans, men jag väcker inte gubben och barnen om jag är hungrig utan äter ensam då.
Eller så väntar jag tills alla är vakna.

Midda/ lunch försöker vi äta ihop. Jag och barnen äter ju, men Johan som jobbar skift äter ibland efter oss

ha en fin fortsättning!
Kram

Smaulandskan sa...

Nu har jag överfört pengar till dig, håll utkik! :-)

Kram!

Emil Andreasson sa...

Gott nytt år