lördag 26 januari 2013

Kalashelg

God morgon,
 
Idag blev det faktist sovmorgon, Ludvig kom in vid 6.50 inte ofta man får sova så länge så det känns skönt. De andra ligger dock och sover fortfarande.
 
I helgen blir det kalas gånger 2 för att fira vår nyblivna 3 åring. Så strax är det dags att fixa till första tårtan, klantade mig dock med ena tårtfyllningen och hällde på varma jordgubbar på kall grädde..... inte bra men ibland när man är stressad gör man saker utan att tänka..... Så vi får se hur den ser ut.
Om allt går som det ska blir det en Bamse tårta och en monstertårta, får ser om bilder kommer under eller efter helgen.
 
Mina trogna läsare Martina och Nina: Tack det kändes bra att ni tycker så och även tack till Johanna för din muntliga kommenter :-)
 
Om 1½ månad blir jag (förhoppningsvis inte) arbetslös, känns lite märkligt. Men jag söker som sagt det jag kan och hoppas att någon ska inse vilken tillgång jag skulle vara för dem ;-) Men om jag inte får något jobb är det första jag ska prioritera att hinna ett besök till min fina vän Kattis, var på tok för längesedan vi sågs trots att jag haft och har ett stort behov av att träffa henne men ibland har jag fullt upp med att få ihop vardagen.
 
Ska försöka komma i lite bättre form med, jag hoppas att jag har tillräckligt med karaktär denna gång. Har inget mål att bli jättesmal, jag vill röra mig för att känna att jag mår bra och vem vet det kanske hjälper min mage med.
 
Nu kom Elias upp med som förövrigt är jätteglad över att få pka till sin pappa idag, stackarn har haft några jobbiga dagar där han saknat sin pappa så mycket. Gör så ont i mitt hjärta att inte kunna lösa hans problem när han är ledsen, frustrerande.... Men som sagt idag är det dags :-)
 
Nu dags för mig att fixa och kanske baka en kaka med.
 
Ha en underbar lördag
 
 

1 kommentar:

Kattis sa...


Åh vad glad jag blev å läsa det om mig :) jag hann å tänka med att nu måste vi ju hinna träffas när du, tyvärr, blir arbetslös. Men det är jätte tråkigt att du inte kan jobba kvar där eftersom du trivts så bra :/

Vad roligt för Elias att åka till pappa, särskilt när han saknat honom så med.

Kram K