onsdag 23 januari 2013

Personlighet

Hur upplevs jag som person?
 
Jag har alltid sett mig själv som en possitiv människa som gärna hjälper mina vänner och  medmänniskor, även om det ibland blir på min egen bekostnad. På vår bröllopsdag höll min pappa det mest underbara tal jag hört och han sa då ungefär så här "med egna problem utnämde du dig till Tokarps egen Florence Nightingale" min pappa är en klok människa för vist var det sån jag var (Tokarp var där vi bodde i Jönköping och vet ni inte vem Florence Nightingale är så googla) ville vara med och hjälpa alla med stort som smått, fast jag hade tuffa år i tonåren.
 
 Har alltid varit sådan trots motgångar och svårigheter och tuffa perioder i mitt liv. Att hålla uppe detta är något jag alltid kämpat hårt för för jag vill inte att någon ska se mig som negativ/klagande människa. Jag älskar att skratta tills jag får ont i magen och gärna tillsammans med massa folk, för delad glädje är dubbel glädje. 
HAr haft många mindre bra dagar det sista där jag kännt mig arg, ledsen och snudd på bitter och har därför börjat fundera på hur andra människor upplever mig, hur ser ni mig? Skulle vara kul att höra.
 
Tack och lov är jag på bättre bana idag efter en härlig dag på jobbet med mina goa jobbarkompisar och min snälla chef som fixat en typ varmvatten flaska till minkrångel mage när hon var på jobbresa i Holland och massa skratt och givetvis massa kärlek från min familj.
 
Ibland har man tid att fundera lite ;-)
 
Hoppas på lite kommentarer nu.
 
Härlig kväll på er, ni missar väl inte "Mia på Grötö" ikväll
 

3 kommentarer:

Martina sa...

Du är ju den bästa mysigaste, snällaste underbaraste syster man kan ha!!! Du är så där härlig som bara du kan vara! (hade tyckt det även om du inte vore min syster!)
<3

Nina sa...

Jag känner dig ju inte jätteväl men jag tycker att du är jättegullig, glad och en omtänksam och fin mamma som sätter barnen i första rum och det är egenskaper som jag värderar mycket.
Att du skulle vara klagande eller negativ känns som en väldigt främmande beskrivning, det är inte den Madde jag känner i alla fall!

KRAM

Kattis sa...

Ja du är en väldigt omtänksam människa. Du gör väldigt mycket för alla i din omgivning och är så härligt social och snäll.
Du hade också en tuff tid när du ändå ställde upp så mycket för mig när jag brakade ihop då mormor dog. Kom sent på kvällen med lille Elias för att sova hos mig och ägnade massa tid till att stötta mig. Kommer alltid vara så tacksam över allt du gjorde <3 du var en av dem som mest fick lyssna på mig å allt mitt prat om sorgen och allt vad den bar med sig. Du är en person man vet alltid finns där och jag är väldigt glad över att vara vän med dig! Även om tiden går o det kan va svårt att få till en träff så vet jag att när vi ses så är det som vanligt, en vänskap som inte kan brytas <3
Kram Kattis!