onsdag 30 januari 2013

Våga vara den man är

Hej på er,
 
Hoppas ni haft en bra dag.
 
Elliot har fortfarande feber men var lite piggare ikväll så förhoppningsvis vänder det snart.
 
Idag var ju Kevin som sagt på Isaberg och han hade haft jätekul. Jag och barnen åkte dit och hämtade honom och när Elliot såg Kevin så skrek han så det ekade över hela berget KEVIN!!! Härligt när de är så glada i varandra :-) Men det var inte det jag tänkte lyfta fram denna gång. Utan sen när vi satt i bilen så frågade jag Kevin om han tyckte det var pinsamt när Elliot skrek så (han är ju ändå tonåring nu) och hans svar gjorde mig varm i hjärtat "Nej det var det inte, jag bryr mig inte om vad andra tycker" Tycker det var ett underbart svar, tror tyvär det är många i den åldern som bryr sig för mycket om vad andra tycker.
 
 
 
Vi forsatte prata lite och det kom fram att ingen av hans kompisar hade varit med för de hade valt andra aktiviteter. Han ville dock åka skidor och hade anmält sig till det själv utan kompisar, och viste hittade han någon annan kille att hänga med.
 
Känns verkligen jättebra att han går sin väg och är inte rädd för att bli ensam utan hittar alltid någon annan att vara med, tycker det är en väldigt bra egenskap att ha och den kommer hjälpa honom massa i livet är jag övertygad om.
 
Kände mig stolot över min fina tonåring som blivi väldigt stor och växte några centimeter i sin mammas ögon under det samtalet.
 
Jag önskar verkligen att alla kunde känna som Kevin och våga vara den man är!
 
Med dessa kloka ord önskar jag er en härlig kväll
 

2 kommentarer:

Nina sa...

Kevin är en jättefin kille, det har jag alltid tyckt. Han är mjuk och behaglig, till skillnad från många andra yngre killar som ska verka så tuffa (fastän de oftast inte är det innerst inne). Det kommer gå bra för honom oavsett vad han tar sig för, det är jag säker på!

Anonym sa...

Jättefin egenskap!! Tonårskille ja, fatta vad tiden går! Lille Kevin. Går det bra på högstadiet, trivs han?
Kram Kattis