måndag 1 april 2013

Arbetslös men full rulle

God morgon fina ni,
 
Solen lyser och vi ska få träffa vår söta guddotter och hennes föräldrar idag, kunde varit sämre.
Tårtan är förberedd, bara någon liten detalj kvar. En tårta jag trodde skulle vara smidig att göra.... men såklart den inte var ;-) Men det är hon värd :-)
 
Nyfiken? Här kommer en tjuvtitt....
 
 
Som sagt att rullar på så snabbt.Kommer knappt ihåg vad vi gjort sen sist. Men jag har äntligen haft tid att träffa min fina vän Kattis, var så härligt att få träffas och prata massa, och utan barn blev det riktigt lyxigt. Har även hunnit ta en fika med Anya och Nailah vilket också var jättemysigt.
Min mage har även varit jättedålig nu vilket har varit väldigt jobbigt, varit liggandes var och varannan kväll men hemska smärtor och illamående (och ibland kräkningar), men kom på att jag nog dragit på mig en magkatarr som försämrat det... så nu äter jag omeprazol och hoppas på förbättring
 
Ludvig och Elliot hade påskfest på dagis. Och ville vara påskharar. Vi åkte upp till Panduro så fick de välja vad vi skulle ha, de valde material och jag fick klura ihop hur vi skulle få till påskharar av det. Tycker vi lyckades rätt bra. Snamsen glömde jag dock ta kort på, men ni kan se Ludvig hålla sin i handen, med svarta fjädrar för det har påskharen enligt honom :-)
 
 

  Påskafton var det äggmålning såklart och i år hjälpte även pappan i familjen till med det.



Elias har varit hos sin pappa hela helgen därför han inte är med på några kort, så ni inte tror jag glömde honom ;-)
 
Påskafton firade vi ihop med Anya, Santi och Nailah och det var jättekul att ha dem här. Barnen hade gömt påskägg till Santi och Anya med Elliot visade det för Santi så fort de kommit innanför dörren... svårt att hålla sig. Santi har dessutom blivit lite av en idol för grabbarna, och de älskar att få leka och busa med honom. Men stackars Santi får ju knappt sitta ner för dem för de vill bara leka och leka. Kommer nog lufne ner sig lite sen ju mer vi träffar dem men förstår att de tycker han är rolig för han leker massa med dem. Bordsplacering blev det med när maten dukades fram. Ludvig skulle sitta jämte Santi och Elliot jämte Nailah :-)
 
Blev en påskpaj till efterätt med. Syrrans kolapaj men med chokladganache, mm den är riktigt söt och god, och chokladganachen blev verkligen pricken över iet :-)
 
 
Snart dags att väcka familjen för lite frukost.
Ha en härlig måndag.
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var så mysigt å ha dig på besök :) Hoppas det blir snart igen :))

Söta små påskharar å gott att ni haft en trevlig påskhelg!

Kram Kattis <3