måndag 8 februari 2010

Fyra blev två

Kevin är i skolan och Elias hos Kia (dagmamman) så jag har bara två barn hemma. känns ju lite konstigt,särskillt nu när båda sover. Finns ju massa att göra här hemma men efter en jobbig natt tycker jag att jag kan få sitta här lite. Måste ändå väcka Ludvig snart för han ska äta och sen ska vi gå ut och hämta Elias.
Va lite nervös över hur det skulle gå idag (är ju Jonas första jobbardag). Ludvig hade ju rätt hög feber igår och inatt krånglade min mage som vanligt och jag spydde och fick så ont i magen.
men som tur va kändes det lite bättre när vi skulle gå upp.

Är så skönt att Elliot sover så bra. Ingen av de andra har sovit så bra på dagarna, man kan ju få lite gjort då så det är perfekt.

Men vad konstigt det är när man bara har två barn hemma, känns som rena semetser,hihi.
Nu menar jag ju inte att två barn inte kan vara tillräckligt jobbiga, men när man jämför mot fyra så är det ju lite skillnad.

Som sagt snart ut och gå, sen vid 15.30 kommer Kevins buss och då ska alla kläder på igen och alla barnen ut i bilen. efter det är det middag som gäller och sen är det snart kväll och då har vi kommit till det roliga att natta alla barnen själv, men det går säkert bra. har ju Kevin som kan hjälpa mig med om det kör ihop sig:-)

ha en bra dag

2 kommentarer:

Smaulandskan sa...

Allt är ju relativt. Jag kunde ibland tycka när jag hade två bebisar samtidigt och andra kompisar klagade på att de knappt hann med att duscha att "Vadå? EN bebis är väl ingenting, den sköter ju sig i praktiken själv!". ;-)

Hoppas Ludde piggnar på sig och att din mage inte bråkar med dig mer.

KRAM

Kattis sa...

Jobbigt med din mage :(

Det går verkligen undan hemma hos dig nu :)

Kram