onsdag 15 september 2010

God morgon

Nu är jag här... har inte riktigt hunnit/orkat blogga. I ¨måndags hade jag telefontid med min läkare. Hon kände att hon behövde prata med Linköping för min sjukdomsbild sa inte henne så mycket. Som tur va lyckades hon få tag i den på telefon och de tyckte då det va vissa prover och en mindre rolig undersökning som skulle göras. så nu ska mina tarmar undersökas, få bara vänta på kallelse dit...hur det ska gå till kan ni nog räkna ut utan att jag behöver skriva det...... känns inte kul men nödvändigt.
Om det inte visar något så hade han pratat om nån kortisonkur och annars prata med nån jätteduktig allergidoktor i Göteborg för han va nog ändå inne på spåret att det hade med allergi att göra. Ska även skriva upp vad jag äter.

Igår började jag fundera lite ang veten, tänk om det ändå är det och att jag är jättekänslig. brer ju tex barnen mackor på morgonen, alltså tar på det med händerna och sen på mitt bröd....lägger ju min macka på bordet där deras legat.... hmm känner mig helt snurrig ang det här.

Ludvig trillade och slog sig i munnen i förgår,rätt illa. Så igår fick vi tid till tandläkaren. Som tur va kunde Jonas komma hem och ha de andra så jag slapp ta med alla barnen. För som ni vet så är våran Ludvig rätt bestämd och tycker inte om när okända människor (typ läkare) tittar på honom och grejar. Så jag fick ha honom i knät och hålla fast armarna lite och vist tusan skrek han,som bara den men det gick bra iallfall.
Hon konstaterade att det måste ju verkligen gjort ont för det va verkligen rejält. Men de gör inte så mycket åt det, men vi ska hålla koll på tanden och så ska vi dit om en månad och kolla det igen. Och absolut amnäla det till försäkringsbolaget.
Hon tyckte att tanden kndes lite lite lös....så vi får se vad som händer


1 kommentar:

Nina sa...

Skönt att din läkare har ett par olika uppslag att gå på, även om det innebär en mindre trevlig undersökning. Jag håller tummarna för dig och hoppas på det bästa!

Stackars lille Ludvig, han har verkligen fått sin beskärda del av tillbud. Hoppas det inte blir några vidare men av tandolyckan.

Kram till er alla!