tisdag 5 oktober 2010

Ang undersökningen

Ja då va dagen nästan slut. Undersökningen gick rätt bra men jag valde att få lite lugnande innan bara för att jag va lite orolig redan då (vem skulle inte vara det). Gjorde ont en del imagen eftersom de blåpser in massa luft i tarmarna för att kunna se.
Men allt så jättebra ut så det gav inte så mycket.
Men hade det varit något med nån tumör så hade de sett det där med ju så nu behöver jag inte oroa mig för det igen.
Det togs nåt prov med och så är inte alla blodproven klara än men jag har på känn att det inte heller komma visa något.

Många tänker ju att det va bra att de inte hittade något, men jag är ju fortfarande sjuk. Och så länge jag inte får nån diagnos kan jag ju inte heller få hjälp att bli frisk.

Nästa steg blir att prata med nån allergi läkare sa hon. Läkaren från Linköping hade tipsat om någon. Men provderna ska vääl komma tillbaka först anntar jag.

Så nu vet ni hur det gick idag. Som sagt så va inte undersökningen det värsta utan hur jag mådde både innan och efter.

Imorgon blir det ytterligare en lugn dag för Elliot har fått feber

5 kommentarer:

Angelica sa...

Va duktig du va idag gumman! Jag tänkte på dig! hoppas att proverna visar nåt iaf!

Kramar o pussar

Malin sa...

Hoppas verkligen att du kan få hjälp med att gå vidare nu då och att de tar dig på allvar. Skönt ändå att inte det visade något allvarligt. Pussa lillen från mig och hoppas att han blir bra snart! Kramar

Nina sa...

Du har inte funderat på att vända dig till alternativmedicin istället?

Det finns mycket olika slags hjälp att få och det bästa är ju att det oftast innebär att man hjälper kroppen hjälpa sig själv, utan en massa läkemedel och annat som man i ärlighetens namn inte riktigt vet vad det är man stoppar i sig.

Man ska kanske inte laborera en massa med naturmedicin och alternativa metoder om man t.ex. har fått diagnostiserad cancer, men eftersom dina undersökningar inte visar på något sådant så kan det kanske vara värt att prova.

Anonym sa...

Usch då, vilken jobbig start på veckan du haft :(
Gott nu då att du har den undersökningen klar och att det inte fanns några tumörer, det måste ju va jätteskönt att kunna släppa sånna tankar.
Men jag förstår hur du tänker....om de bara kunde hitta felet så du kan behandlas rätt!

Styrkekramar till dig min vän. Du kämpar på så bra! Vi hörs, KRAM

Kattis sa...

Såg att jag visst blev anonym innan....men det var jag som kommenterade innan.....men då kan jag ju skicka några styrkekramar till i denna kommentaren med =)

KRAM Kattis <3