fredag 1 oktober 2010

Fredagsmys

Ja idag blir det verkligen fredagsmys för Jonas och jag ska gå ut och ät. Svärmor kommer hit och passar Ludvig och Elliot under tiden :-)

Igår fick jag åka till sjukhuset med Elias som hade rätt jobbig krupp. Möttes av en läkare som jag haft på VC... och hon va lika snorkig och otrevlig nu. Men sköterskorna va iallfall jättemysiga.
Idag va vi uppe på familjeläkarna och fick recept så vi kunde fylla på medecinskåpet till Elias. Och där blir man iallfall alltid bemött på ett bra sätt.

Idag anmälde jag mig till företagsekonomi så på måndag om en vecka börjar jag.

Nina: Nä jag har ju inte gått gymnasiet .Jag va nog lite av en strulmaja och när jag väl tog tag i saker så blev jag gravid med Kevin. När Kevin va liten så pluggade jag på Komvux i 2år men sen hade de inte fler kurser jag va intresserad av så jag fick nöja mig med samlat betygs dokument. (Fanns bara ekonomi och omvårdnad kvar för jag har läst alla grundämnen och lite fler samhällsämnen och en del naturämnen)
Men nu när jag känner att ekonomi lockar så slår jag till :-)

Hoppas ni alla får en trevlig helg. Det ska vi verkligen ha. Imorgon kommer barnens faster Malin och farbror Marcus och då blir det nog lite bröllopsprat för mig och Malin :-)

3 kommentarer:

Nina sa...

Aha ok, då är jag med. :-)

Mysigt med en kväll på tumanhand för dig och J!

Roligt att M&M kommer hem imorgon, du får hälsa dem så gott från mig/oss. :-) Jag måste dock erkänna att det där med att säga "faster och farbror" eller "moster och morbror" om ett par där bara den ena är släkt "på riktigt" har jag aldrig förstått mig på om jag ska vara ärlig. Det låter så knepigt, som om fars syster skulle vara ihop med fars bror.. :-O Nu vet jag ju att så icke är fallet här, men ändå. ;-)

Ha en fortsatt go' helg!

Kicki sa...

Ni är värda en lite stund på tu man hand. Som föräldrar behöver man lite "egentid". Jag njöt av att få vara med barnen även om det inte var så länge. Dom är så goa era pojkar.
Jag pratade lite med Ludvig om faster och farbror och när jag nämnde farbror Márcus så pekade Ludvig på huvudet och visade att Marcus ska klippa håret. Han är ju för rolig. Liten som han är förstår han mycket. Hoppas pojkarna kan sova lugnt även om dom är förkylda och hostiga. Ha en fortsatt skön kväll.

Kattis sa...

Mysigt med en kväll på tu man hand. Kunna få prata i fred och bara ägna sig åt varann :)

Lycka till nästa måndag!

Kram kram