onsdag 13 april 2011

Hjälm

Mina barn måste ALLTID ha cyckelhjälm när de cyklar. Hur gör ni?

I Kevins årskurs är det bara han och en till som har det.

Jag är iallfall glad så länge han inte vägrar. Och han vet att det är för att vi är rädda om honom som han måste det. När nån säger något i skolan så säger han bara han har det för att hans försäldrar är rädda om honom :-)


Ludvig är fortfarande febrig och jag har insett att han får vara hemma hela veckan. Jobbig hosta har man med. Hoppas han vill kika lite på film om en stund så kanske han kan somna lite då med. Blev ju lite dåligt med sömn i natt. Hoppas jag kan få plugga lite snart med för det behövs.

2 kommentarer:

Nina sa...

Strongt och klokt av Kevin att ha hjälmen på trots att hans kompisar inte har det!! Cykelhjälm är en självklarhet och jag kommer, liksom du, försöka få mina barn att ha det så länge det bara är möjligt. Egentligen borde jag och Marko också skaffa det för att föregå med gott exempel... Har du och Jonas hjälm?

Kattis sa...

Klart att barnen ska ha cykelhjälm! Hoppas att barnen går med på att använda det länge. Vad skönt att Kevin vill det, så viktigt! För tillfället så har inte jag å Mikael det, men vi ska skaffa oss det. Då pojkarna ofta undrar varför inte vi vill skydda vårt huvud?! Vi har pratat om att köpa och jag hoppas verkligen att vi får tummen ur å gör det. Jag önskar att det vore lag på att använda hjälm för alla så hade det ju inte behövt va något pinsamt eller konstigt med det!
Kram