tisdag 10 maj 2011

Högskolan here i come?

Jag har gjort något helt galet (ovanligt....men det är är galnare) jag har anmält att jag från och med måndag ska läsa marknadsföring,kommer alltså läsa 200% till den 10 juni, sen sista veckan kommer jag "bara" läsa marknadsföringen och ha slutprov den 17 juni.... japp dagen innan bröllopet. Detta gör jag för att få ett slutbetyg :-)
Känns så himla bra att äntligen få det och även om jag inte tagis studenten som alla andra så gör jag ju på sätt och vis det den 17 juni :-)
Stolt över mig själv som lyckats så bra.

Att jag va tvungen att skynda på med slutbetyget var för att jag igår sökte in på högskolan... ni hörde rätt JAG har gjort det,hihi.
Är ett ekonom program via Blekinge tekniska högskola med kommer läsa hela programmet (3år) på distans ( förutsatt att jag kommer in)

Så nu har jag massa att göra, läsa på 200%, ta hand om och ha roligt med barnen och fixa med bröllopet :-) Givetvis hinna spendera lite tid med min blivande man med.

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja i detta fallet, dvs. med din "student", passar ju verkligen uttrycket bättre sent än aldrig bra in! :-)

Att läsa en högskoleutbildning kommer troligtvis att vara ganska annorlunda mot det du har gjort nu, även om du redan nu har läst på distans. Ställ in dig på att det är ett annat sätt att tänka, att man går ännu djupare ner i ämnena och att det kräver ännu mer engagemang och fokus - även om du varit väldigt engagerad och fokuserad nu också - så kommer det säkert gå bra. :-)

Kram och Lycka till!

Kattis sa...

Jösses vad du håller igång!

Ska hålla tummarna att du får en plats på högskolan :)

Förstår att du är stolt över dig själv, det ska du vara <3

KRAAAM