söndag 15 maj 2011

Tredje placering

I går va det Eurovision och självklart missa inte vi det. Jag sa att jag tycker vi ska vara jättenöjda om vi kommer blande de 10 bästa, så att hamna på tredje plats va ju jättebra :-)
Kanske vänder det för Sverige nu.

Här är det fullt upp med plugg och planering :-)

I fredags va det dock en tung dag för då va det dags för Sofias begravning, det va jättefint men fy så jobbigt det var. Men som sagt så va det jättefint, fin musik och mycket folk.

Vi hade tänkt grejja hemma lite efter men det blev inte så mycket gjort men det blev endel prat. Jonas och Sofias pappa håller på och startar en minnesfond i Sofias namn och den ska vara för närstående. När Sofia låg inne för operation ville självklart Jonas vara med sin fru och fick då bo på nåt patienthotell, räkningen slutade på runt 10 000kr och det är det ju inte alla som har delvis därför vill de skapa fonden.
Pengar går sätta in nu och skulle det inte bli något av fonden så sätts pengarna in på barncancerfonden. Säg till om ni vill veta mer om det för alla gåvor räknas ju.
Jag och svärmor var uppe och satte in pengar i början på veckan och jag skrev då de rader jag skrev här i bloggen

" En ängel flög förbi mot himmelen så fri, men hon lämnade sitt leende på vår jord".

Sofia va verkligen en glad och sprudlande tjej och hon blev ju fri från den hemska sjukdomen som har brytit ner henne därför tyckte jag de passade så bra.
Men vad jag skulle komma till va att i fredags på Så ska det låta var Jill där och så sjöng hon den, kändes lite märkligt men väldigt fint :-)

Blev lite långt men hoppas ni har fortsatt läsa.

Idag blir det en rolig och mysig dag men det berättar jag om en annan dag

1 kommentar:

Nina sa...

Det är tungt med begravningar för människor som har gått bort alldeles för tidigt, även om hon nu fått frid och inte behöver lida längre så skulle hon ju åldersmässigt har varit kvar på jorden länge, länge till.

Läste om Jonas och fonden i VN häromdagen. Ett jättefint initiativ och jag hoppas och tror att man på så sätt kan hjälpa andra som hamnar i samma livskris.

Ha en skön söndag!