tisdag 29 december 2009

Här är jag :-)

Min sambo sa nyss att jag blivit dålig på att blogga så det är nog bäst jag skärper mig.

Idag har vi varit i Värnamo för att kolla upp mig igen. Men de tog inte så mycket prover nu för de förra va bra. Visade sig att det va havandeskapsförgiftning de varit oroliga för. Och det är ju skönt att veta att de tar sånt på allvar. Behöver inte åka dit igen men ska på en extra kontroll på mödra nästa vecka för att hålla koll på mina värden.
När vi va på förlossningen och läkaren klev in i rummet va det som en frisk fläkt :-)
Det va klinikchefen och vilken kvinna, verkligen störtskön. och vi pratade lite om när bebisen ska komma ut (hon är även chef för auroragruppen) och hon sa att det va ju inte en liten klump vi fick sist, men får vi i v.38 denna gång så är ju risken för ett så stort barn mindre än minimal, i såfall tyckte hon att jag borde hamna i Allers eller nåt sånt.
Men det va skönt att se att hon skrev i min journal att vi ska komma in när vi gått 38veckor för bedömning och om det går så sätter de ju igång mig med då.
För som sagt så är det ju hon som bestämmer där:-)
Barnmorskan vi fick idag va samma som gjorde ultraljudet sist, känns som hon kan ha fått en tillsägelse för oj så trevlig hon va efter ett tag när hon verkade komma på vilka vi var.
Läkaren vände sig även mot henne en gång och sa - Det är ju så att madelene är aurora patient, och jäkla så trevlig hon va,haha

Ludvig har blivit så himla förkyld med stackarn, men är det samma som Elias hade så frisknar han snart till:-)

Har scrappat lite idag med, kändes himla kul/bra. Så två sidor till Kevins nyinköpta album blev det.

Vi va och köpte färg till Ludvigs rum idag med. Blir gräddvita väggar med en sandfärgad fondvägg där vi sen ska va ha en Wallstickers så det ser lite kul ut:-)
Färgen va ju allt annat än billig, vi köpte en 3L burk med väggfärg och en 10L och så 3L panelfärg till taket och det gick på typ 1800kr...helt sjukt. Men tur att vi fick presentkort i julklapp (vi betalade bara drygt 200kr själva)
Egentligen skulle vi tagit en större burk med panelfärgen men då skulle vi behövt lägga till runt 1000 kr och det har vi INTE råd med nu.
Så nu får det verkligen bli fint där sen:-)
Jonas har varit jätteduktig och har nästan nästan slipat färdigt rummet idag, bara lite smått kvar. Så imorgon hoppas vi att han som ska plocka ner värmepumpen kan komma. Sen är det till att måla ,spackla sätta målarfilt och sen måla igen :-)

2 kommentarer:

Nina sa...

Skönt att se dig här igen, har saknat det!

Glöm inte maila mig ditt konto så att jag kan göra mig "oskyldig" för byxorna. Gillar inte att dra ut på skulder om jag kan undvika det. :-)

Jag har nog ca 12-15 Rabdido-plagg nu i barnens garderob. :-) Jag har ju både köpt själv, fått i värdinnepresent och så har barnen fått i julklapp. Härliga kläder, verkligen!

Sköt om dig nu och hälsa familjen - Gott Slut & Gott Nytt!

KRAMAR från hela Bonusfamiljen i Hestra

Kattis sa...

Kul att fixa till i hemmet :)

Skönt att du fick träffa chefen där på KK och få saker å ting bekräftat :)

KRAM