lördag 12 december 2009

VC-Sjukhuset

Sitter och väntar på varmvatten(pannan hade stannat) så jag hinner blogga lite snabbt.
Va på VC igår ang min mage för igår va det en jobbig dag igen (har ju kommit oftare och oftare)
Läkaren va ju helt konstig och sa först att det va magsjuka....i 3 veckor!!!!!!
Men efter att proverna tagits och det ena inte va jättebra så ändrade hon sig och började prata om gallsten,levern och njurarna och skrev en remiss.
Så det va bara att åka hem och svärmor fick med sig barnen hem (ärligt vet jag inte hur vi skulle klara oss utan henne hon är verkligen den bästa svärmor man kan ha, och den bästa farmorn barnen kan ha) och Jonas och jag åkte till Värnamo.
Där kollade de upp allt med bebisen och han mådde ju bra iallfall:-)
Och så försökte läkaren kolla lite med sin ULmaskin på min gallblåsa, men det gick inte så bra(bebis ivägen och inte så bra maskin)
Iallfall så beställdes tid för röntgen (i form av UL) tills idag och de skulle kolla upp leverproverna tills idag med.
Sen bar det hemåt och barnen fick stanna i Anderstorp så hämtar vi dem sen när vi kommer hem.

Äntligen har jag fått hjälp och jag hoppas de hittar något de kan hjälpa mig med så jag sen kan få må bättre. Men himla konstigt att jag aldrig kan få vara bara gravid.......

Ni sitter min sambo här och äter frukost medans jag själv får snällt vänta för jag måste vara fastande.....vi konstaterade precis att mer än en natt kan vi nog inte vara utan våra älskade barn för Jonas som kan ha lite roliga saker för sig på natten(inget snuskigt;-) ) och inatt letade han vist efter barnen...hihi (jonas bli inte arg för att jag skrev det nu men jag tyckte det va så gulligt)

Nä nu ska jag kolla vattnet snart och sen åker vi

2 kommentarer:

Smaulandskan sa...

Man kan undra varför vissa får problem vid varje graviditet, om än med olika saker. Du får väl vara glad åt att det är sista graviditeten (eller??? ;-)) nu så slipper du iaf grav.relaterade krämpor sen.

Jag har faktiskt tänkt på det där med gallan i ditt fall för vanlig magkatarr brukar inte ge sådana jätteonda "anfall" som du får när du inte kan göra annat än ligga ner osv. Hoppas de hittar något så att du får reda på vad det är och kan bli bättre. Håller tummarna!

KRAM

Kicki sa...

Tack snälla för dom värmande orden. Klart att jag ställer upp. Hoppas bara dom kan komma tillrätta med dig. Jobbigt att ha det så.
Barnen är så snälla när dom är här och Malin och Marcus hjälper till också.