onsdag 16 december 2009

UL

Idag va vi på ultraljud, va både givande och inte alls...............
Enligt henne som gjorde det så stämmer det dåligt pga av mina stora barn. Alltså bebisen va normalstor nu,2kg:-) Men det kan ändra sig senare, just stora barn är svåra att upptäcka sa hon....... förövrigt betedde hon sig idiotiskt och lyckades få mig ledsen och Jonas jättearg...

Tur i oturen skulle vi in till förlossningen sen för prover, och då jobbade min auroraBM, så hon kom in till mig och pratade.
Visade sig att jag har blivit lovad igångsättning av klinkchefen, och måste säga att det känns jättebra och lite tryggare. Så med andra ord blir det ingen sen bebis denna gång:-)

Annars har jag inte mått bra idag heller, men vi väntar på några fler provsvar och jag har fått några tabletter som jag hoppas kan hjälpa lite grann iallfall.
Och på onsdag ska vi in för fler prover.....
Är ju lite orolig för hur julen ska bli, har ju verkligen sett framemot den särskillt nu när Jonas är hemma och vi skulle julmysa tillsammans och slippa stressa........nu är det ju så svårt när man aldrig vet hur man mår från dag till dag.

Men imorgon (om jag inte är dålig) ska jag och barnen till öppna förskolan och Jonas ska grejja lite i Ludvigs rum. Sen åker vi till Jonas pappa och äter mat, efter det slutar Kevin skolan och sen hoppas jag att jag orkar städa här hemma så vi kan julpynta lite.

Inte så roligt att läsa min blogg nuförtiden för det händer ju inte så mycket kul, men håll ut för det vänder ju

4 kommentarer:

Smaulandskan sa...

Vad tråkigt att ni fick ett så dåligt bemötande på UL:et, men huvudsaken var ju ändå att det såg bra ut med bebisen. Knäppskallar finns det (tyvärr!) överallt även om man tycker att folk inom vården verkligen skulle anstränga sig för de jobbar ju ändå med människor, inte saker.

Jag tycker det är jättetråkigt att du mår så dåligt och vill gärna hjälpa till på något sätt om jag kan. Det känns ändå bra att Jonas är hemma (som jag skrivit förut) så att du iaf har ett direkt stöd i honom.

Tänker på dig. Hör av dig om jag kan göra något!

KRAM

Angelica sa...

va jobbigt att du mår så dåligt!

o va en del människor kan va okänsliga!!

o va skönt att du blir igångsatt! då vet du exakt när det börjar!

ja nästa vecka har vi inget planerat.... vi måste ju boka en dag så barnen får byta julklappar!


krya på dig!!

puss o kram

Kattis sa...

Vad skönt att du vet att du blir igångsatt :)
Synd att hon inte var helt trevlig :(

Jag har nu lagt in så i morgon betalas det jag beställde från rabdido, kom på idag att jag måste ju betala det. Tiden rusar så... Men nu är det fixat så du vet. Maila gärna ditt kontonr om du vill så sätter jag in pengar där för tröjan ifall det dröjer för länge innan vi ses.

KRAM KRAM

Maria O sa...

Usch ja, må dåligt är inget vidare. Har ju gjort det 9 månader gånger 2 ;) så jag vet vad du talar om ;) var glad att du slipper vara inlagd.. Alltid ngt positivt :)

trist att dom hade dåligt bemötande på UL! Endel ska ju inte jobba med människor!!!!!


Kram kram