lördag 6 mars 2010

Gastroskopi mm

Vad har hännt sen sist nu då..... jo jag har ju varit dåli endel i veckan och i onsdagsnär jag va dålig och va på toaletten så hör jag bara hur ett glas går sönder. springer ut och då har lilla Ludvig fått tag på ett glas som han tappat i golvet och då skurit upp sig i foten. Som tur va kom svärmor bara nån minut efter att det hände (hon skulle hjälpa mig med barnen så jag kunde få vila lite eftersom jag va dålig) Hon tog med Ludvig upp till VC där de kollade så det inte va glas i såret och så tejpade de ihop våran lilla plutt. Åhh vad jag hade dåligt samvete, även om det inte va mitt fel så hade det ALDRIG hänt om jag inte va dålig. detta och Jonas tjat fick mig att ringa till kirurgen och jag lyckades då få en ny tid för gastroskopi dagen efter.
Men ska du gör det själv så sluta läs nu...

Det va FRUKTANSVÄRT.....det värsta jag gjort. Och jag känner mig fortfarande lite öm i halsen. Och det värst..de hittade inte ens något. Så jag är fortfarande inte klokare på varför jag mår som jag gör. De har visserligen tagir två prover (gluten och nån magsårsbakterie) men kirurgen trodde inte de skulle visa något.

Men igår ringde jag VC och har nu fått telefontid med en annan läkare på tisdage för att se vad hon säger. tyckte ju det va lite konstigt att min läkare inte ville gå vidare med min allergi så jag hoppas hon vill det. Har framkommit att den läkare jag gått hos nog inte är så bra.....
Så nu är det bara att vänta och se ......igen.......Men nu får det hända något snabbt.

annars har vi inte hunnit så mycket sen sist. Har målat lite för att styla till hallen, bilder kommer när jag är klar.

Igår va jag på BVC med både Elliot och Ludvig och båda två hade växt väldigt bra och de såg väldigt välmående ut tyckte hon.
Efter det bjöd vi in oss själva till Angelica och Ella,trevligt med lite fredagsfika. Och Ella och Ludvig va sååå söta ihop:-)

På eftermiddagen kom svärmor och tog med barnen ut på en promenad och jag själv gick ner i källaren och målade:-)

idag ska jag måla lite mer och så tänkte vi gå ut och gå en sväng. Sen ikväll blir det ju såklart...


Ja för ikväll är det ju andra chansen, har ju glömt en del låtar men tycker om jessica Anderssons låt :-)

ha en mysig lördag och mys massamed era familjer

2 kommentarer:

Kattis sa...

Din stackare :( Hoppas att den nya läkaren kollar vidare vad du kan va allergisk emot om det nu är så.

Vad tufft av dig å klara en sådan undersökning, förstår att det måste varit hemskt. Nu vet du ju iaf att det ser bra ut så det får ju ändå va skönt å veta :) Så känn inte att du stod ut i onödan. Utan det är ju bra att de kan utesluta olika saker.

Ja, en liten olycka händer lätt
:( De är snabba de små liven. Det gör ju alltid så ont i en när de skadar sig, hur litet eller stort det än är.

Hoppas ni får en bra helg och att du får må så bra som du kan <3

Vi hörs. Kram kram

Smaulandskan sa...

Hua! Vilken tur att det inte gick sämre med Ludvigs fot!

Gastroskopi lät inte alls trevligt, men vad gör man inte för att försöka få reda på vad det är som är fel?! Att må så dåligt så att man inte klarar av att ta hand om sina barn fullt ut på det sättet som man vill kunna göra måste ju vara en hemsk känsla, även om det så klart inte går någon nöd på dem när Kicki kan vara så mycket hos er och hjälpa till.

Förresten, det börjar nog bli dags för mig att bjuda in till partyt tänkte jag på häromdagen. Om du tror att du orkar med det vill säga? Annars kan vi skjuta på det. Hör av dig om vilket, det är helt upp till dig!

KRAM