torsdag 18 mars 2010

ZUMBA

Då satt man här igen då ;-) De små sover och jag har precis slängt lite tvätt i tvättmaskinen. Elias är hos sin pappa men jag ska hämta honom i eftermiddag, ska passa på att hälsa på svärmor innan det med, är ju ändå i Anderstorp då.

Annars är det rätt lugnt här. Testade lite Zumba igår, man kan säga att det är ett träningspass med inslag av bla afrikanska danser. Så lite roligare träning är det ju absolut, man fick ska loss rumpan ordentligt. Jonas är lite rädd att jag har skrämt iväg grannarna nu om de råkade se mig,hihi. Men som sagt så testade jag bara för man får ju inte glömma att jag fött barn rätt nyss och det är mycket hopp mm i det. Så när jag varit hos barnmorskan på efterkontroll och fått en ok stämpel då ska jag köra igång på riktigt, men jag väntar tills påsken passerat ;-)
Men sen får ni följa min viktresa, försöker satsa på Beach 2011 :-)
Angelica ska med hänga på så det känns bra för då kan vi stötta varandra så vi inte ger upp.

Nu ringde BVC med så jag ska gå på första hjälpen kurs för barn i april och maj( om svärmor kan vara barnvakt vill säga) och samtidigt ringde prästen för att bestämma tid för dopsamtal men han skulle ringa upp strax igen för det blev lite väl körigt.


3 kommentarer:

Nina sa...

Zumba låter kul! Go Madde, go Madde! :-D

Spännande med Beach 2011-projekt framöver! Det är bra att ta hand om sig själv, man vill ju vara en så pigg och frisk mamma som möjligt för sina barn! :-)
Säg till om du behöver lite träningstips (som du kanske har märkt så är det ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat! ;-)).

Första-hjälpen-kurs för barn gick jag för något år sedan. Det är jättenyttigt för HLR ser ju lite annorlunda ut när det är små barn man ska göra det på.

Oj, det här blev visst långt... Det märks vem av dina läsare som har en författarådra i sig! ;-)

Ha en bra dag! KRAM

Kicki sa...

Kul att ni tittar in när ni är i Anderstorp. Uppskattar verkligen det. Det är alltid lika roligt att få träffa de små godingarna.
Tänkte testa dansen snart. Dennis tror att Romeo kan tycka det är en kul lek. Vi får se.
Klart att jag passar barnen så du kan gå på kursen.
Ha det

Kattis sa...

Zumba verkar kul =)

Mycket bra å gå en sådan kurs, jag skulle också vilja göra det. Blev aldrig av att jag och Mikael gick på det.

Kram kram