lördag 22 maj 2010

Fredagen

Igår va Jonas ledig för han har jobbat rätt mycket i veckan (vilket han i och för sig gör nästan jämt...) Vi passade på att ta en frukost/fika på Bernts,mysigt mysigt :-)
Sen gick vi upp till Lindex för Elliot har det lite tomt i sin klädlåda. Har inte jättemycket kvar efter Ludvig för mycket hade blivit rätt urtvättat så det har jag skickat iväg.
Blev några bodys och ett par byxor och den här underbara bodysuiten i sjömans stil. Eftersom både Jonas och jag tycker om det marina så va den given för oss. Såg den i Klick för ett tag sedan så jag blev glad när jag hittade den :-)
Sen gick vi till Babyproffsen för att kika lite på ståbräda,vilket vi skulle behöva. Men istället blev det en ny bilstol till Elias. Den sport röda tog vi,himla snygg och så har han mugghållare i den med ;-) Vi köpte den för att de hade extrapris på den nu, så istället för att vänta några månader så köpte vi den nu och sparade några hundra.
När det gäller barn i bil så är jag supernoga med att det ska vara säkert så ELias får snällt vänta med att använda sin bilstol tills han blir 4år, för fram tills dess ska de sitta bakåtvända.
Vet att många vänder tidigare för att det kanske blir lite trångt vid benen, men då kanske man ska fråga sig vad som är viktigast. Risken att barnet skadar sig eller att det sitter obekvämt? Tror och hoppas att alla skulle välja det första. Såg en tabell om hur mycket deras huvud väger i förhållande till deras små kroppar och det är ju mer än man tror. Tyvär vet jag inte var jag såg det annars hade jag gärna visat er.
Iallfall så sitter mina barn bakåtvända tills de blir 4 för att vi är rädda om dem :-)

Även om Elias åt massa mat och sa att han växte och blev stor då (gjorde allt för att få åka i nya stolen,hihi)
På kvällen blev det tacos här. Det va antingen det eller grillat och vädret kändes ju lite sådär så vi kör grillning idag istället :-)

Jonas ska nog klippa gräset idag med, bara vi får igång gräsklipparen. Och så måste jag bort till Jysk för att köpa nytt täcke till Ludvig. Annars är vi nog säkert ute en del idag för vädret ser ju ut att bli kanon.
Nu ska jag kolla om min tvätt är klar
Ha en härlig lördag


1 kommentar:

Kicki sa...

Elliot kommer att bli jätte fin i bodysuiten. Så söt som han är passar han i allt. Han är så fin i alla blå nyanser