fredag 14 maj 2010

Läkarbesök mm

Ja jag har ju inte uppdaterat efter läkarbesöket, har varken orkat eller hunnit. Men nu så.... :-)
Läkaren va kanonbra, hon tog sig verkligen tid och lyssnade, frågade massa för att kunna få en så klar bild som möjligt och hon skrev och skrev. Hon gjorde även en allmän hälsoundersökning. Mina prover som jag hade tagit inför detta besök, va inte helt bra. Hade många prover som va lite förhöjda eller försänkta. Dock inte så mycket att det skulle ge henne en ledtråd om vad det va men det tyder verkligen på att något är fel i min kropp sa hon.

Jag hade även folsyrabrist och B vitamin (tror det va B12) hade jag lite dåligt av med.
Så en superkur med dem så att jag åtminstonde får upp de värdena.
Och så frågade hon hur länge jag tänkt amma.
6-7 månader hade jag ju gärna gjort det svarade jag. Att hon frågade va för att hon ska börja provmedicinera mig och många medeciner får man ju tyvär inte äta när man ammar.
Men givetvis måste jag isåfall tänka på mig själv, hellre bli en frisk mamma med massa energi till mina barn än en sjuk ammandes mamma.

Men den första medecinen jag ska prova går att amma med så jag avvaktar lite, och hoppas såklart att den ska fungera. Den är mot nån allergi i tarmen om jag har fattat det rätt, och den kostar bara 691kr....... och så vitaminerna för 200kr på det med....blir ju inte rik på att jag är sjuk.
Om två veckor ringer hon mig och då ska vi ta en koll och se hur jag mår och är det lite bättre så blir det allergimottagningen istället, är det oförändrat så provar vi något annat.

Berättade även hur jag har blivit bemött här på VC, allifrån att läkare har skrattat mig rätt upp i ansiktet och sagt att jag varit magsjuk till att i ilfart skicka upp mig till förlossningen för att sänkan va hög (som den vist ska vara när man är gravid) det va alltså när Elliot fortfarande låg i min mage. Berättade även att läkare vägrat gå vidare med min allergi trots höga allergiprover....

Sa till henne att det är så skönt att bli tagen på allvar, då tittade hon upp och sa "det är klart jag tar dig på allvar" och det va riktigt skönt att höra.
Fick lämna några allergiprover till med

Igår va vi och handlade och åkte sen upp till svärmor och Dennis, fick lunch där med då,smidigt. Efter det åkte vi förbi svärfar och lånade hans släp,barnen han in och leka lite snabbt med ;-)
Så idag lämnar vi barnen till svärmor och så ska vi köra några runor till tippen

2 kommentarer:

Kattis sa...

Så himla skönt att du hittat någon som tar dig på allvar och som det verkar inte ger sig förrens diagnos är ställd och du mår bra!

Hoppas vi kan ses snart min vän. Kram kram Ha en bra helg!

Smaulandskan sa...

Det är A och O att bli tagen på allvar av vården!

Det kanske är dina täta graviditeter som fått din mage/dina värden att "balla ur"? Det är ju en enorm omställning och påfrestning att vara gravid, det är det ju för alla, och är man det så tätt så är det kanske inte konstigt om kroppen protesterar?

Det är min, helt okvalificerade, gissning och oavsett vad det beror på så är ju huvudsaken att du blir frisk och får må bra igen! :-)