onsdag 19 maj 2010

Sjuka jag ;-)

Många som undrar gur det är med mig och jag har nog förklarat lite dåligt kanske.
Men ska försöka förtydliga :-)

När jag va hos privatläkaren så berättade han ju lite om en annan tjej.
Hon hade precis samma symtom som mig men hon va dock sjukare än mig. Men han ville inte berätta så mycket för han ville inte oroa mig. Men hennes fall hade de haft uppe både på flera sjukhus här i Sverige och även i bla Italien.
I hennes fall hade de önskat att de upptäckte det tidigare.... men det verkar inte finnas något botemedel för hon är fortfarande sjuk och har varit i flera år.
För att ta reda på om det är samma sak så måste de först operera för att ta prover(och isåfall måste de öppna upp buken,alltså inget titthål) och sen är det en enda människa i hela Sverige som kan analysera det.....

Blev både rädd, orolig och lättad efter det besöket. . Det va fruktansvärt att få veta att man kanske skulle behöva vara sjuk hela livet. För jag har bara tänkt att kommer de på vad det är så kan de bota mig så det blev lite av en chock kan man nog säga. Jag har kännt många många gånger de senaste 7 månaderna att jag orkar inte mer och imellanåt har det även tagit mycket på min ork och energi som jag vill lägga på min familj.
Det har varit fruktansvärt jobbigt både för mig och även för Jonas som ju självklart varit jätteorolig för mig med.

Tror det är svårt för andra att förstå hur sjuk jag faktist är för när jag mår bra så mår jag som vanligt och jag träffar ju inte folk när jag är dålig. men jag hade inte önskat min värsta fiende det här. Tänk en fruktansvärd magsjuka om och om igen upp till 4dagar på en vecka.....

Men nu har jag börjat hoppas för första gången. För medecinen jag började äta i fredags verkar hjälpa (vågar knappt skriva det här). Men jag ska inte ropa Hej än......
På måndag har jag telefontid med min läkare och har jag inte varit dålig då så blir det remiss till allergimottagningen för utredning där för då är det något jag stoppar i mig som jag inte tål.
Och skulle det va fallet så kommer jag garanterat leta reda på nån chef uppe på VC för så illa de behandlat mig och dessutom vägrat ta allergiprov, trots att jag reagerade på något prov som visade på att allergi fanns............ Inte kul om man varit sjuk i onödan......

Oj nu blev det kanske lite långt men jag får mycket frågor om detta så nu tänkte jag ta allt på en gång. Men ni får ju såklart fråga om det är något ni undrar :-)

4 kommentarer:

Kicki sa...

Det är klart att det varit tufft för dig att må så dåligt. Jag har sett hur dålig du varit, men också hur du tappert kämpar på.
Inte så konstigt om det tär på er alla. Får verkligen hoppas nu att detta hjälper och att man kan gå vidare på det spåret.
Positivt så här långt i alla fall. Vi håller alla tummar vi kan.

Smaulandskan sa...

Bra att du tog dig tid att förklara lite mer om alltihop, då förstår iaf jag lite mer om hur det hänger ihop, och jag ska försöka stötta/peppa dig bäst jag kan även om det mest blir via ord här på bloggen. Men en kram och en tanke emellanåt brukar iaf värma lite för stunden och DET kan jag iaf bidra med! :-)

Jag håller verkligen tummarna för att du får bli frisk igen Madde, det hoppas jag du vet!

KRAM

Madde sa...

Tack Nina :-) Ja jag tror och hoppas att alla gör som du och håller tummarna för mig

Kattis sa...

Ja det har verkligen varit tufft för dig :(

Låter ju bra att medicinen än så länge verkar hjälpa, :))

Om det är en allergi, vilket vi hoppas, så ska du verkligen tala om ett å annat för VC, kanske t o m en anmälan för att du blivit behandlad på det sättet!

Jag håller tummarna. Kram

Ha en trevlig helg :))