måndag 3 maj 2010

Vägning

Idag va det dags för vägning och visserligen visade inte vågen vad den gör här nedan ;-)
Men den visade på -0.9kg!(på en vecka)
Är supernöjd, för jag har ju inte direkt varit jättenoga med sötsaker. Men träningen gör nog sitt anntar jag, blir ju både Zumba,promenader och en del trädgårdsarbete nu så det är ju inte fel.
Idag blev det bara 20 min Zumba för sen ville inte Elliot mer, men 20 min är ju alltid bättre än inget. Så istället för att tänka att det är inte lönt för jag hinner kanske bara 20 min så väljer jag att tänka possetivt. 20 min träning ger ju ändå lite, och lite ofta blir ju tillslut mycket ;-)

2 kommentarer:

Smaulandskan sa...

Bra jobbat!!

Lite träning ofta är bättre än långa träningspass sällan. Jag tränar ofta men inte alltid så länge åt gången. 20-30 min räcker. :-)

Anonym sa...

Bättre att träna ofta och lite än mycket och sällan.
Zumba verkar väldigt kul, har kollat lite på nätet och det är inte helt olikt afrodance.
Kanske du vill följa med och testa afrodance nån gång till hösten om du har möjlighet. Kan va kul för dej att känna så härligt det är (tycker jag).
Ha det bra
Bettan