söndag 28 oktober 2012

Doptårtor till Nellie

I går Nöptes söta Nellie (min barndomsvän Ellens flicka) så det blev en tur ner till Malmö för mig och Jonas, eftersom vi åkte över dagen tog vi inte med oss några barn utan de fick sova hos farmor och Dennis.  Lite annorlunda präst men kul för att han inkluderade de andra barnen mycket. Efter dopgudtjänsten blev det god mat , va verkligen såå gott. Mysigt även att träfa alla igen.
 
Jag hade ju såklart med mig doptårtor. Båda är fyllda med passionsfruktmousse och vitchokladmousse och spacklad med vitchoklad smörkräm. Fick mycket beröm för tårtona och Ellen var jättenöjd så det var kul :-) Cake popsen gjorde hon själv men jag fixade blommorna till.
 
 Vita tårtan är täckt med sugerpaste och höst tårtan med marsipan+sugerpaste.
Klanatde mig lite med smörkrämen som stelnade för mycket innan jag skulle täcka den vita tårtan, därav ser den lite bucklig ut. Har inte spacklat med vitchoklad smörkräm innan men hade jag tänkte till lite innan så hade man ju fattat att den stelar mer och inte låtit den stå i kylen så lång tid innan täckning.... man lär sig hela tiden ;-)

 Tårtan med hösttema blev mycket slätare och finare.Gjorde den orange och sprayade med guldspray. Blev supernöjd med den!
 
Idag ska jag stå på loppis så ni som bor i närheten kom till Bredaryds Bygdegård mellan 10-13.
 
Varför ta det lugnt, bättre med fullt ös ;-)
 

Inga kommentarer: