måndag 1 oktober 2012

Morots Cupcakes

Bakade Morots Cupcakes i helgen och de var såå goda. Recept hittade jag hos Bakglädje
 
Blev dekorerade väldigt enkelt då tid till dekoration inte fanns ;-)
 
Absolut värda att göra.
Blir ca 15st 
 
 
3st Ägg
2,5dl Socker
3 dl Vetemjöl
1tsk Vaniljsocker
3tsk Bakpulver
1,5tsk Mald Kanel
1 nypa Salt
1,5dl Rapsolja
4,5dl Rårivna Morötter
 
Vispa ägg och socker vitt och poröst.
Blanda alla torra ingredienser och vänd ner i smeten.
Tillsätt olja och morötter.
Fyll muffinsformarna till ca 3/4
Grädda mitt i ugnen i 220 grader, ca 18-20 min (jag hade bara 16min)
 
Toppade med Cream Cheese Frosting
25g mjukt Smör
200g Färskost
2dl Florsocker.
 
Vispa smöret fluffigt och tillsätt sedan florsocker och färskost.
 

1 kommentar:

Angelica sa...

Ska bli gott att prova dessa vid nåt bra tillfälle!!