söndag 19 juli 2009

Helgen

Hej på er!
Blir inte riktigt att jag hinner blogga i samma takt nu på semestern men ni får ha överseende med det ;-)
I fredags va vi hos svärmor och Dennis, för att fira Dennis och Anya, (ja hon är faktist hemma på besök) och det blev lite grillat att äta och en del prat, men andra ord mycket trevligt. Så kul att träffa Anya med och fast jag baraq träffat henne nån gång innan (när hon va hemma förra året) så är hon så himmla lätt och det känns som man kännt henne längre. Nina med man och barn va där med, och barnen hade så roligt tillsammans,skönt att de kommer så bra överäns.
Igår åkte vi till IKEA och beställde ny soffa som ska komma i början på augusti så det ska bli jättekul :-)
När vi kom hem va det bara in och vända för sen va det grillfest i Anderstorp hos Jonas pappa och Bettan, hela Jonas släkt va där (alltså bara på hans pappas sida) och även Bettans bror med familj så det va fullt hus och återigen hade barnen det jättekul och det va fullt ös på dem hela tiden. Kevin fick även present i form av pengar av Glenn och Bettan så det va ju jättesnällt av dem.
Givetvis har han ju fått present av Kicki och Dennis med kom på att jag nog glömt att nämna det, han fick jättesnygga trekvartsbyxor och filmen "A bedtime story) filmen har han redan sett två gånger,hihi.
Men det är skönt när folk inte gör skillnad på mina barn och vårat, för de är ju trots allt barn, och ELias som int ens har nån egen farmor och farfar och är så liten har ju ännu svårare att förstå om det skulle bli skillnad på honom och Ludvig. Han var ju så lit3en när Jonas och jag träffades med så för honom finns ju inget annat.

Vi har en väldigt förkyld liten kille här i huset nu så i natt har vi inte sovit mycket. Det konstiga va att jag inte kunde söva om honom när han hade vaknat utan det kunde bara Jonas som inte har kunnat söva honom mer än ett par gånger innan,men det va skönt.

Idag är det ju tänkt att vi ska upp till stugan, men i natt va nog varken Jonas eller jag säkra på det pga Ludvig, men han känns mest bara förkyld så vi kan nog åka ändå,får se sen när min älskade sambo vaknar.

3 kommentarer:

Angelica sa...

det låter som om ni haft en trevlig helg! kör försiktigt upp till malö o ha en trevlig vecka!! kramar

Smaulandskan sa...

Ja visst är det härligt att se/höra hur bra våra barn trivs ihop!

Ge BonusGodingen en stor puss från mig och så hoppas jag han kryar på sig snarast möjligt.

Ha det gott på Malö!

Karin sa...

Hej!
Hoppas allt är bra? !
Jag har en liten sak till dig i min blogg..
kram ♥♥♥