fredag 24 juli 2009

Rapport från semesterfirarna

I onsdags blev det Trollhättan en sväng, men dock inte ute och strosade utan på ett köpcenter.
Köpte bla ny mobil tillo mig, rosa och fin är den :-) För det va mitt ända krav...att den skulle vara rosa alltså.
Fick även ett mindrre trevligt samtal från killen på lönekontoret (har väntat på min semmesterersättning i 2månader nu) Jag skulle haft pengarna på mitt konto förra vckan men han ringde och sa att han fått ett negativt mail från lönekontort i Danmark och där stog det att jag bara är timmanställd och inte har rätt till det???????
Jag har en fast anställning och har jobbat där i över fyra år........och alltid fått rätt semesterersättning innan. Och enligt kollektivavtalet har jag rätt till minst 800kr per intjänad semestrdag......men tydligen kan de inte läsa där då.
Iallafall så får jag ju tyvär gå den tråkiga vägen nu men det är ju derasd eget val då jag har gett dem chans efter chans...och dessa pengar behöver jag verkligen ha nu.
Nog med tråkigheter.....

Idag ska vi äntligen till djurparken (Nordens Ark för er som undrar)
en rolig och annorlunda djurpark,vi älskade verkligen den när vi va där förra året.

Sen imorgon blir det hemfärd,tråkigt bara att vi haft såb otur med vädret och sjuka barn.
Men så är det ju ibland.

3 kommentarer:

Nina sa...

Hoppas inte att din svenskalärare läser detta inlägg, för i så fall återkallar nog han/hon ditt betyg i rättstavning illa kvickt. ;-)

Skämt åsido, shopping är alltid kul! Färgen på mobilen spelar mig dock ingen roll, det måste dock vara NOKIA. Jag är mer finsk i det avseendet än vad min man är. ;-)

Hoppas att barnen mår bättre och att ni får en mysig dag på Nordens Ark!

Kram från språkpolisen ;-)

Angelica sa...

hej gumman!
hoppas att ni kryar på er snart då...
va märkligt att du helt plötsligt skulle va timanställd... men ja säger bara danskjävlar... man kan bli tokig på dom! det är bara att ta den tuffa vägen!

kram

Miia sa...

tåkigt de där me din lön....suck! B har inte fått sin lön idag heller...ingen annan som har som de ser ut nu iaf...alla får vänta tills på månd! Jobbigt när de blir så, för som du säger...man behöver ju verkligen sina pengar!

Nåja, hoppas de fixar sej o hoppas ni får en super underbar dag på djurparken.
Kram