torsdag 16 juli 2009

Januari blev februari

Som ni alla vet (tror jag och annars får ni vet nu) så skulle vi ha barn i slutet på januari, men det har blivit flyttat till februari istället. Vi va och skulle göra Nupptest i tisdags (ett test där de de via ultraljud och ett blodprov från mig kan se risken för kromsomfel) men tyvär kunde hon inte göra det för våran bebis va lite yngre än vi trodde istället för att ha gjort 12 hela veckor som vi trodde så hade vi gjort 10+3 (veckor+dagar).
Lite snopet men det va skönt att se hjärtat alå iallafall och så ska vi tillbaka dit om två veckor.
Annars mår vi lite sådär här, att jag mår som jag gör finns ju en förklaring, men jonas har haft nån influensa,men han börjar bli bättre nu så det är skönt. Va lite jobbigt att ta han om barnen och en sjuk karl när man själv mår dåligt och är super trött, men jag överlevde.

Tänk att när jag fyller 30år så är jag 4barns mamma,inte dåligt eller hur ;-)

4 kommentarer:

Kattis sa...

Jasså det blir ett februaribarn i stället =)

Ha det så gott, kram kram

Maria sa...

Det spelar ju ingen roll när bebisen kommer, bara allt går bra =)
Hoppas ni mår bättre nu och att ni snart får göra nupptestet =)


Ha det toppen!
KRAM KRAM!

Smaulandskan sa...

Ja i den takten du jobbar så har du snart ett fotbollslag där hemma. Då får nog svärmor bli farmor på heltid för att alla/t ska hinnas med. ;-)

Jag antar att ni inte dyker upp idag då om ni har influensa i familjen? Hälsa Jonas att han ska krya på sig och hoppas ni andra slipper drabbas.

Smaulandskan sa...

Förresten, ursäkta kommentarsbombningen idag men jag tänkte på en sak; Är NUPP-test "standard" nu eller? Jag har för mig att när jag var gravid så gjordes det endast på äldre mammor?

Fast det är ju bara bra att få kolla så mkt som möjligt och det är ju 5-6 år sedan så mina kunskaper kanske är förlegade vid det här laget. ;-)