lördag 25 juli 2009

Hemfärd

Djurparksbesöket igår va trevligt, och barnen hade det verkligen kanonmysigt. Elias va typ nöjd när han fått se några sköldpaddor då han är inne i nån sköldpadds period efter att han fick en av mamma(dock ingen riktig ;-) )
Men när han sen såg snöleoparden och senare tigern som badade så tog de nog över lite.
Kevin verkade mest nöjd när han först av oss lyckades se vargarna...ni ska se vilka kort Jonas fick på djuren,men det fär bli en annan dag.
Själv fick jag ont i magen bara en kort stund efter att vi kommit in i parken och det hökk i sig ända tills jag vaknade idag så det va lite halvjobbigt att gå där...men det gick.
Idag är det städning som gäller och sen åker vi hem.
Imorgon åker Kevin till sin pappa, men jag ska inte klaga för jag har haft honom hos oss i tre veckor nu :-)
Ang min stavning så blir det fel ibland pga att jag oftast sitter och bloggar med Ludvig i knät.... och för det andra så är det tyvär något som jag har svårt för och alltid haft problem med.
Tyvär fick jag inte tillräckligt med hjälp i skolan och har alltid fått kämpa otroligt mycket med det men det har blivit bättre iallafall ibland har jag undrat om jag har haft nån form av dyslexi men vad vet jag....

Föresten har ju glömt säga att vi fick åka in till läkaren med Ludvig för han började få små blåsor på pungen, visade sig att han har nån infektion så han fick för första gången pencelin.
Och nu är det bättre så det är skönt.

Nu ska jag ta och fixa frukost till min underbara familj
Ha det så gott allihopa

2 kommentarer:

Smaulandskan sa...

Oj nu fick jag lite dåligt samvete, det var inte meningen att "hacka" på din stavning om det är så att du har verkliga problem med den. I så fall ber jag om ursäkt!

Jag tänkte nog mer att det var för att du hade bråttom eller inte hade händerna riktigt fria (t.ex. pga någon liten kille som ville sitta hos mamma samtidigt) som det blev lite knasigt i förra inlägget.

Hoppas du inte tog illa vid dig, jag hade aldrig skämtat om det om jag hade vetat att du hade verkligt svårt för stavning.

Kram!

Smaulandskan sa...

Återigen; jag ber om ursäkt. Jag hade aldrig skämtat om ett uttalat, känt problem. Jag kanske kan vara lite bitsk i mitt sätt att skriva ibland, men det är alltid med glimten i ögat och inte av elakhet.

Kram!

Ps. Om du ville maila det där om klädpartyt till mig så är mailadressen nina@nimamaskin.se Ds.