söndag 15 januari 2012

Förkylning

Ja inte jag utan stackars lilla Ludvig, han var verkligen genomförkyld igår och vaknade när vi skulle lägga oss och så inte alls frisk ut. Han har dock sovit hela natten sen så jag hoppas han känner sig lite bättre idag.

Igår blev det lite städning här hemma, och sen tog Angelica och jag en härlig långpromenad, mycket trevligt och skönt att komma ut och gå. Blir inte så ofta nu (varken promenaden eller träffa A)

Kattis: vist är det kul attde fyller på samma dag :-) De är dessutom så otroligt lika, så ibland när Malin säger något kan jag nästan höra Ellen säga samma sak, och tvärtom. Hoppas allt är bra min vän, hoppas verkligen vi kan träffas snart. KRAM

Nina: Vad kul att du pratar om boll, för om inte Jonas hittar sin (ska leta idag) så har jag tänkt köpa en så jag skulle bli jätteglad om du ville visa mig några övningar. Funderr på gummiband med....
Vet ju att när det kommer till träning kan du verkligen din sak :-)

Har varit disskusioner om Biggest looser med ord som hetsbantning mm. Jag tycker dock inte det är någon hetsbantning. Visst de rasar som sagt otroligt mycket i vikt. Men en av killarna berättade bla att han börjar dagen med att dricka en Cola och många fler blir det under dagen sen. En kille beställda mat på MC och det var väl ungefär vad hela vår familj beställer där. De har dessutom aldrig (på väldigt länge) rört sig. Så klart att man rasar i vikt i början när man skippar allt socker , äter nyttigt och i lagom portioner och tränar massa.
Tycker det programmet är kanonbra, har förmodligen räddat livet på iallfall en av killarna, dessutom om de hade ätit för lite hade de inte kunnat träna så hårt för de hade aldrig orkat det.
Har börjat läsa Olgas blogg lite, hon är den ena tränaren. Fyrbarnsmamma med hektiskt liv och som har en riktigt snygg och vältränad kropp http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/

Ha en trevlig söndag


2 kommentarer:

Nina sa...

Så kul att du nappade på mitt erbjudande om övningar till bollen - det visar jag dig som sagt var gärna. :-)

Anonym sa...

Ja jag funderar på ett kvällsbesök framöver om det funkar för dig?

M har ju sin judoträning o om inte F o A ska upp tidigt dagen efter så kan de va uppe lite senare än vanligt så då hade vi kunnat hälsa på under hans träningstid.
Eller när F har sin då blir det lite tidigare på kvällen o jag o A kan komma, det blir en liten stund då iaf :)
Jag messar om det.

KRAM Kattis