söndag 22 januari 2012

Snö och bakning

Idag har vi varit ute i snön och haft kul med barnen, men har även hunnit baka lite.


Måste visa det jag fick igår

Säger kanske inte er så mycket, men jag blev superglad, särskillt för den blå dubbla formen.

Gjorde en blommor med den rosa formen, sparade en så ni kan se skillnaden, de andra har jag använt den blå formen på, blev inget superbra kort, men vist ser ni skillnaden.

Blev bullbak idag, använde min Tupperware form och gjorde lite roligare bullar och barnen tyckte det var jättekul och hjälpte till jättemycket.



Chocolate chip cookies
3 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
200 g smör
4 1/2 dl ljust muscovadosocker
3/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker

2 ägg
6 1/2 dl havregryn
2 dl chocolate chips (eller hackad choklad)
Så här gör man
Blanda smör, socker, muscovadosocker och vaniljsocker.
Vispa upp äggen lätt och blanda i.
Blanda mjöl, salt och bikarbonat för sig och rör i smeten.
Blanda i havregryn och sist chocolate chips.
Rulla smeten till rejäla bollar och platta ut på plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 8-10 minuter i 220 grader.

Blev jättegoda, receptet hittade jag på www.sotasaker.se



2 kommentarer:

Anya sa...

Herregud va mycket godsaker du bakar! Är nog tur att ja inte bor närmare för då hade ja säkert vägt 100 kg nu. ;) Kram

Nina sa...

Er frys måste vara proppfull av godsaker! Du bakar mer på en vecka vad jag gör på ett helt år - minst! :-)

Jag är helt värdelös på att baka, men så är jag inte särskilt intresserad av det heller. Men det är ju så, man har olika intressen och väljer vad man helst lägger sin lediga tid på; några bakar, andra tränar, en tredje syr, en fjärde petar navelludd.. Tur vi är olika! :-)

Vi ses på söndag!