lördag 14 januari 2012

Uppe med tuppen

ja eller innan han kanske för han är väl inte upp vid fem ?? ;-)

Sitter här med Elliot som tyckte det var bra att vakna tidigt, men eftersom jag är rätt morgonpigg går jag hellre upp lite för tidigt än för sent, vill ju inte sova bort hela dagen ;-)

Igår fick både Malin och Ellen skön sång från mig och grabbarna, de sjöng så duktigt så även om Elliot helst ville prata med Filippa.

När jag pratade med Ellen frågade hon om jag inte skulle till Malmö snart, vadå undrade jag såklart. Då sa hon att hon fått en julklapp till oss båda. Kan ju säga att jag fattade inget. Men hon hade fått två biljetter till Melodifestivalen i julklapp av Christian med tanken att hon skulle ta med mig om jag kunde. Snacka om att jag blev glad, har trots att jag alltid tittar på melodifestivalen aldrig sett det live och att dessutom får göra det med min trogna vän sen ca 27 år tillbaka gör ju inte saken sämre. Vi kommer få det sååå roligt :-)

Idag är det allaredan lördag, Kan inte förstå att om 1½vecka blir vår lill kille 2 år. Den där lilla plutten med liten rumpa och alvöron börjar bli stor. Alltid lite jobbigt att inse att tiden går så fort och att man knappt hänger med men också härligt att se deras utveckling och se hur mycket de lär sig. Är verkligen en förmån att få vara mamma till 4 underbara pojkar :-)

Är väldigt kul att se att de har så olika personligheter. Ludvig och Elliot som trots allt är helsyskon är som dag och natt. Ludvig är lite mer blyg, osäker och beroende av rutiner medans Elliot kör på i 150 och alltid är glad. När de andra slår sig börjar de gråta, Elliot reser sig upp, borstar av sig och springer vidare. Ludvig är väldigt duktig på att städa och fixa medans Elias skriker av bara tanken på städning. Ludvig blir ledsen om det är något medans Elias surar till max. Svårt att jämföra med Kevin nu, men tror han var lite som Elliot när han var lite
n. På tal om att tiden går fort, vi får en tonåring i huset i år...............

Nu kika runt lite, medans det är lugnt här.

2 kommentarer:

Nina sa...

Här finns också morgonpigga barn - och vuxna för den delen. Jag är som du, går hellre upp tidigt och får lite gjort (men sen "däckar" man ganska tidigt i soffan om kvällarna också ;-)).

Det är härligt med barn, deras utveckling och hur man får lära känna och upptäcka deras olika personligheter lite för varje dag som går. :-) Här är också två som är som dag och natt både till utseende och sätt. Visst, de är en pojke och en flicka så vissa olikheter kan man ju vänta sig då, men det finns ju pojke/flicka-syskon som är jättelika utseendemässigt.

Ha en bra dag i solskenet (hurra!) och jag är säker på att du och Ellen kommer att få en toppenupplevelse i Malmö!

Kattis sa...

Kära nån så tidigt....att du bara orkar ta dig upp vid den tiden.

Ja det är fascinerande hur olika ens barn kan va. Särskilt när de är helsyskon oxå.

Men oxå mysigt o kul att alla har något som sin grej o något eget i sin personlighet :)

Ja du ska va en stolt mamma till dina 4 fina killar, goa söta grabbar :)

Åh så kul!! Jag blir så avis, så otroligt kul mef melodifestivalen live!!!
Ha det så mysigt å roligt, jättekul för er :)

Ha det bra min vän hoppas vi ses snart. KRAAAAM Kattis