torsdag 12 januari 2012

VAB

God morgon på er!

Ute blåser full storm men jag sitter här i soffan och myser med Elliot :-)

I går han jag inte vara länge på jobbet då dagis ringde och sa att Ludvig spytt, så det var bara att åka och hämta dem allihop. Dock har han inte spytt mer, vilket är jätteskönt för honom. Hoppas de andra håller sig friska så jag kan jobba som vanligt på måndag.

Idag kommer Jonas hem från Umeå med, en dag tidigare :-)

Kollade på dokumentären om Patrik Sjöberg igår. Tycker på något sätt att det är konstigt att ingen märkte något, såg verkligen aldrig någon annan något som inte stämde riktigt? Han berättade att Varjo (hette han så???) gjorde hål för att se in på toaletten, det måste väl ändå hans mamma set och undrat över.... konstigt och djupt tragiskt.....

Passade på att rocka lite med rockringen samtidigt, började i helgen igen och denna gång ska jag göra rätt. När jag fick den fanns inga instruktioner med och jag rockade på i ca 30 min tror jag det var första gången och dagen efter, efter det såg jag misshandlad ut med blåmärgen på hela sidan av överkroppen och in över magen.... läste sen när jag fick tag i instruktioner att man ska börja med några min och trappa up.... är ju tungder i som sitter på insidan så det var de som gjorde det.
Men jag har nu kört 5 min några dagar och igår trappade jag upp till 10 och inga blåmärjken än :-)
Zappade även över lite till Sveriges Biggest looser, snacka om hård träning men de kommer ju få resultat. Tittar på det amerikanske med där det är sista avsnittet idag, är riktigt imponerad över att de gått ner så otroligt mycket. Kan de som är så otroligt överviktiga träna bort sin övervikt och få otroligt snygga kroppar måste vem som helst kunna det bara man vill, inbillar man sig något annat så ljuger man för sig självt. Visserligare får de otroligt bra hjälp, men som sagt vill man verkligen finns det hjälp att få här med. Vi har dietister och på gymmen brukar man kunna få hjälp med sin träning och annars om man som jag inte kan ta sig ut finns mycket man kan göra hemma.

Stor eloge till människor som lyckas ändra sinlivsstil på det viset de gör, för det handlar ju inte bara om att nå sitt mål. Man ska lära sig att leva och äta på ett i deras fall helt annat sätt.

Sätter man igång och tränar hemma får man kanske dock inte riktgt lika snabba resultat då man faktist har jobb och familj att sköta med.

Nu blev det mycket om Biggest looser, men som sagt jag är sjukt imponerad över dessa människor.

Ha en härlig dag och håll i dig om du går ut så du inte blåser bort.

1 kommentar:

Nina sa...

Du har HELT rätt där Madde; det går att förändra väldigt mycket på egen hand, utan att ta till diverse "quick-fix"-metoder. Man måste bara ha lite tålamod och ett mål att sträva efter.

Man behöver inte "komma ur huset" för att träna, det går att göra jättemycket hemma med enkla medel. Den egna kroppen t.ex. är ett toppenbra motstånd!

Om du någon gång skaffar en pilatesboll, och om du vill så klart, så kan jag visa dig några supereffektiva och bra övningar att göra hemma som garanterat ger resultat efter några veckor.

Lycka till med "rockandet"! :-)