fredag 24 april 2009

Äntligen Fredag

Ja nu saknar jag Jonas rätt mycket så jag är glad att det är fredag nu så han kan komma hem.
Igår gick jag ju upp till samhället , men han aldrig upp till lindex för jag såh att KappAhl hade öppnat så jag gick in där istället, men jag han inte mycket mer än i så ringde Kevins fröken.
Kevin hade jätteont i huvudet och va väldigt blek,hon skulle sätta honom på en buss så skulle han va i Gislaved om en halvtimme, så det blev till att rusa hem och slänga över barnen och mig själv i bilen och hämta honom.
Han blev dock lite bättre sen så idag är han i skolan,han hade lite ont i huvudet men trodde han kunde klara av dagen,ville vist inte missa träslöjden ;-)
Svärmor kom ner en sväng igår,men Ludvig va ju lika tråkig igen, mammig som tusan,så det va ju inte så kul.

Ska se om jag kan gå ut sen,kikar man åt ena hållet är det blått men andra hållet är rätt mörkt så jag avvaktar lite till .

På söndag kommer pappa hit en sväng med, blir kul för det va ett tag sedan vi träffades.
Och så skulle han ta med presenterna till barnen som de köpte i Thailand,för de handlar alltid till alla 8 barnbarnen,ibland har till och med vi fått något,men det blir väl lite väl dyrt för vi är ju 6barn och förra året fick även svärsönerna en present och då blev det ytterligar 5st,så jag tycker nog det räcker med barnen,vill ju inte att de ska göra åt hela reskassan på oss;-)

Ikväll blir det Tacos,inte för att jag är speciellt sugen men min kära sambo har pratat om det ett tag nu så jag får vara lite kärleksfull och göra det nu tänkte jag.

Nä nu vill Ludvig komma upp

Ha en mysig helg

5 kommentarer:

Nina sa...

Mamma är bäst, ingen protest! Det går ju i vågor det där. :-)

Ha en bra helg!
Kram

ScrapMi@ sa...

Kikar in önskar Er en trevlig helg!

Kram//Mia

Kicki sa...

Det gör inget om Ludvig har blivit mammig. Det är ändå lika mysigt att träffa honom och er andra. barnen är jättegulliga. Det blir lätt så när man går hemma och det är ju olika perioder. När han är trygg i mammas famn är han ju världens goaste och gladaste lilla kille.
Ha en trevlig helg och passa på att njuta och ta hand om varandra. Själva ska vi träffa två gullungar till idag som fyller 5 år.

Miia sa...

Stackars Kevin, inte kul alls me huvudvärk :( Hoppas han mår mkt bättre nu!

Ha en super trevlig helg o ta hand om varandra! Kram :)

Lina sa...

åh hoppas du haft en underbar helg! Och att tacosen smakade :P

kram