fredag 10 april 2009

Habo here we come

När Jonas kom hem igår så kom han med överaskningen att vi kunde åka till mamma på påskafton, och jag blev jätteglad för det. För påsk är något som jag gärna vill fira med min älskade mamma, vet inte varför men just påsk har jag nog oftast firat med mamma, och jag är ju inte den som bryter traditioner om jag inte måste ;-)
Så på lördags blir det äggmålning,god mat och umgås med familjen (mammatid)
Kevin blev jätteglad med, för när vi först sa att vi inte skulle fira med mormor så trodde han att vi inte skulle fira påsk,haha ja när det gäller traditioner så är han lik mig.
Vet att jag är lite barnslig när det gäller påsken, men det kan jag bjuda på :-)

Svärmor va så snäll så häromdagen när hon kom hit hade hon köpt påskpresenter till barnen, Ludvig fick en liten leksak med spegel på, Elias fick hink och spade och Kevin fick kulor och så glada de blev. Återigen va Kevin så go, när Kicki hade åkt så sa han till mig "mamma,Kicki sa att det kanske inte va så kul present, men det va det ju verkligen,en del kulor va ju till och med sällsynta" måste säga att det känns väldigt bra när de verkligen uppskattar det de får.
Elias har ju sprungit runt med sin hink och spade sen han fick dem så han tyckte med om sin present:-)

Nu ska jag underhålla lilleman lite (för det är bara vi som är vakna)

2 kommentarer:

Nina sa...

Där är vi rätt olika du och jag. Jag är inte sån att jag "måste" göra samma sak år efter år vid vissa tidpunkter för annars blir det ingen riktig jul/påsk/midsommar eller vad det nu kan vara för högtid man firar.

För mig är huvudsaken att jag har mina barn (och min man) runtomkring mig, sen vart jag befinner mig spelar ingen större roll. Jag kan tvärtom tycka att ombyte och att testa på olika varianter av firande förgyller. :-)

Hoppas att ni fick en fin påskhelg i Habo och att ditt skärsår i fingret läkt ihop fint.

Kram!

Miia sa...

Vad härligt de e när barnen uppskattar "de lilla" de blir sååå mkt roligare att ge dom saker och ting :)

Hoppas ni har haft en härlig påskhelg och att du fick en massa mammatid :)
Kram