måndag 23 mars 2009

Helgen

Jonas slutade ju inte riktigt så tidigt som vi trodde i fredags men han var hemma till halv två.
Tog en promenad upp till samhället och kikade runt lite i affärerna och gick sen upp till Jonas morföräldrar och fikade lite, det var trevligt,hinner ju inte träffa dem så ofta för när man bara har helgerna hemma som Jonas har så är det ju alltid så mycket som ska hinnas med.
På lördagen promenerade vi med upp till samhället, men då blev det en fika på Coffèa och så köpte vi en jättesnygg jacka till Jonas. På kvällen åt vi en jättegod och smidig kycklingrätt som jag fått recept på av svärmor.
Igår åkte vi till storstaden ;-)
Ikea och så strosade vi runt lite på A6,hittade bla skor till Jonas,mig och Elias på skopunkten så det blev billigt och bra.
Nu är det redan måndag och kevin är i skolan,Ludvig sover och Elias sitter här och kikar på TV och i eftermiddag ska han till sin pappa.
Jonas ska ev till Kalmar men kommer nog hem imorgon.
Så då ska vi ha myskväll med Kevin och äta Kinamat för det älskar han och vi kan ju inte äta det när Elias är hemma för han tål ju inte det, så då får vi ju passa på.

här kommer Kycklingreceptet om nån vill prova,jag kallar den KICKIS KYCKLING

2 dl Grädde
2dl Creme Fraiche
½dl Soja
½tsk Sambal Olek
Vispas ihop och hälls över kycklingfileer/fläskotletter i en ugnsfast form
Sen in i ugnen i 1h i 175 grader

Vi hade potatis till men funkar säkert lika bra med ris

1 kommentar:

Kattis sa...

mmm låter gott. Jag har gjort nått liknande fast med fläskfilé och så hade jag även kalvfond i. Smidigt å det tycker vi om när det är :)

KRAM KRAM